Get Adobe Flash player

מלגזות

זה קשור!

 

במרכז שילוח גדול analysis
בפלורידה התגלו פגיעות רבות במוצרים ששונעו במלגזות שלו, ואיש לא הבחין בסיבה לכך.
חשיבה מחוץ לקופסה ונתונים שעלו מאנליזה של נתונים שאינם קשורים לכאורה פתרו את
התעלומה. הם הראו קורלציה בין זמן התאונות לבין מועדי תנאי מזג אוויר בהם יש עלייה
חריגה בלחות האוויר (שהיא גבוהה ממילא בפלורידה - באתר יש מייבשי לחות שמספיקים
בתנאים רגילים). במצבי קיצון רצפת הבטון של האתר הפכה לרטובה (למשך שעה-שעתיים),
המלגזות החליקו כשניסו לעצור או לתמרן, והמטען נפגע. כמובן שכשאובחן הקשר בין שתי
התופעות ננקטו אמצעים והפגיעות החריגות כמעט נעלמו.
correlation

דוגמה זו ממחישה את התועלת שניתן להפיק מניתוח נתונים ממקורות רבים, שקשה להבחין
בקשר ביניהם, ויש היום בשוק תוכנות המיועדות לכך. לדוגמה, נתוני המלגזות, המצברים,
ונתוני טעינתם מוצגים בנפרד וכדאי לנתחם יחד כדי לנתח טוב יותר את ביצועיהם. דוגמה
נוספת, ניתוח נתוני אחזקה ותיקונים גילה רציף הטענה מסוים פגום שגרם לפגיעה חריגה
במלגזות שעבדו שם (בהיקף של 1000 דולר בחודש), ואת הקשר הזה ניתן היה לגלות בתכנת
ניהול המחסן של האתר.

 

דוגמה נוספת, מאחר שלמפעלים שולם שכר על פי כמות איסוף ההזמנות בשעה, הם לא רצו big data
'לבזבז זמן' על הטענה חוזרת מלאה של מצברי המלגזות (עם כל מה שכרוך בכך), ועצרו
להחלפת המצברים גם כשלא היה צורך בכך, דבר שגרם בסופו של דבר לתקלות חוזרות
ולירידה בביצועים. לאחר טיפול בנושא ירדה החלפת המצברים ב-35%.

 

 

 

 

 


חוקר
גרמני מאונ' שטוטגארט מאמין שהמלגזה המוכרת לנו מיותרת ואפשר להסתפק בשיני
מזלג שלה, שימלאו את תפקידה העיקרי: לשאת דברים.skid small

 

שיני המזלג המהפכני יפעלו אוטונומית ובנפרד. לכ"א מהם גלגלים, מצבר ומנוע חשמלי משלו המופעלים בנפרד –
וכך מאפשרים תנועה עצמאית של כל גלגל. בנוסף, לכל "שן" כזו יש חיישנים ובקרת ניווט השומרים על התיאום ביניהן בשעת תנועה, ומשקלן הכולל 80 ק"ג.

 

שתי קרני המתכת מסוגלות 'לגלוש' תחת משטח סטנדרטי. כדי להרים את המשטח, כל גלגל מצויד בג'ק הרמה המתואם עם שאר ומאפשר סיבוב והרמה (או הורדה) שלו ב-2 ס"מ –ובכך מאפשר תנועה על רצפת האתר. את השאר, כלומר הרמה והורדה מהמדפים יבצעו, לפי חזונו של החוקר, מעליות אוטומטיות זולות – שעלותן תתקזז הודות ליתרונות התמרון של
המשטח ההחלקה העתידי ויכולתו להגיע למקומות אליהם מלגזה לא יכולה. כמה משטחים כאלו יכולים, למשל, לפרוק משטחים ממשאית או מקונטיינר מהר בהרבה ממלגזה אחת.

 

אב טיפוס כבר הוצג בתערוכת LogiMat השנה
ונערכים לו מבחני הפעלה, בעקבות הסכם בין האוניברסיטה ליזם פרטי מוכר שם.

 

  

 

ה'אקדמיה' מול 'העולם האמיתי'

 

 

לפני כמה חודשים העלינו באתר זה כתבה על לימודי לוגיסטיקה rhino-duel
בישראל (ראה מדור 'בשרשרת האספקה'), ונראה שהבעיות והפתרונות בארה"ב ובישראל
די דומים. הנה תמצית כתבה על נושא זה במגזין אמריקני:

מעריכים כי מדי שנה נוספים כ-1000 בוגרי לוגיסטיקה ושרשרת
האספקה לשוק העבודה בארצות הברית. מספר המחלקות ללימודי לוגיסטיקה ושרשרת האספקה
באוניברסיטאות של ארה"ב גדל במהירות בשנים האחרונות, אך תמצאו שם רק 44
תכניות לימוד (קוריקולום), מספר זעום בהשוואה למצוי בבתי הספר לעסקים – בתחומים
הרלוונטיים, בהם קיים מגוון עצום של שיטות ותכניות לימוד בנושאים קרובים כמו
שיווק, פיננסים וראיית חשבון.

לאוניברסיטאות יש בעיה להתאים את תכניות הראשונים לדרישות השוק הפרטי (ובניסוח
אחר: להתאים את תכניות הלימוד של "האקדמיה" ל"עולם האמיתי" של
ניהול שרשרת האספקה). האתגר הוא גדול, אך כלל לא פשוט ליישום.

למשל ניהול המלאי (בדגש על 'מלאי ביטחון') כרוך בידע של נוסחאות סטטיסטיות, ונשאלת
השאלה: עד כמה חייב הבוגר להיות בקיא בהן?
בפועל כנראה רק מעטים (רובם סומכים על פתרונות תוכנות ניהול מלאי, אבל זה לא מספק).
בתכניות הלימוד נדרשת אפוא פשרה בין לימוד
מושגי מעמיק של תיאוריה סטטיסטית לבין שליטה בנגזרותיה המעשיות.

בין המלצות החוקרים: יש לשאוף לשתף בקביעות מקצוענים-מומחים מהשטח ומן
הארגונים המקצועיים שבתחומים אלו בעיצוב תכניות הלימוד, בהזמנת מומחים מהשטח
להרצאות בפני הסטודנטים, בכל סמסטר, שילוב אמצעי לימוד והוראה מסורתיים וחדשים
(אינטרנט, וידיאו) עם הצגת אירועי אמת בתחום (כולל מצגות ספקים של תוכנות וציוד).

MH&L
may 2014

 

  

ברכישת מלגזה יד שנייה

מדוע בוחרים ברכש מלגזה משומשת? קודם כל בגלל המחיר: עלות משומשת כחצי מחדשה
(15,000 דולר לעומת 30,000 דולר). שנית, היקף ואינטנסיביות השימוש – אם הם נמוכים – זה עדיף. גם ציי מלגזות גדולים
מעדיפים לא לסמוך תמיד על השכרה לזמן קצר לתקופות של ביקושי שיא.80 forklift

 

לבוחר בכך כדאי לפנות לספק המוסמך, שלרוב המשומשות שברשותו חזרו מליסינג והן
במצב ראוי. יש כמובן גם הרבה מקורות אחרים המציעים ציוד יד שנייה אך לרוב קשה
לדעת על ההיסטוריה שלו ועל מצבו האמיתי, בייחוד במכרזים מקוונים.

 

להלן כמה עצות למחפשים מלגזה יד
שנייה:

 

1. היזהר אם המחיר המבוקש נמוך במיוחד.

 

2. בדוק את גיל המלגזה ושעות העבודה, רשום מספר סדרה, שנת הייצור, (בדגמים ישנים
ניתן 'לשחק' במד השעות).

 

3. בדוק אישית כל מלגזה ומצב רכיביה העיקריים, קח נסיעת מבחן

 

4. שאל מה הייתה סביבת העבודה של הכלי (קורוזיבית?).

 

5. ברכש מספק מוסמך, שאל על תיעוד הטיפולים והתיקונים שבוצעו לקראת מכירתה
החוזרת.

 

6. ספר לספק לא רק מה תקציבך אלא גם מה השימושים הצפויים והיכולות הנדרשות מן
המלגזה.

 

7. היזהר אם המוכר דורש תשלום לפני אספקת הכלי.

 

8. דרוש ערובה כלשהי, למשל תשלום לאחר חודש-חודשיים כדי להימנע מקטסטרופות
שמתגלות בהמשך, או אפשרות לביטול העסקה.

 

 

ומה אתה המשתמש יכול לעשות במלגזה ותיקה?

 

מכירה
ו\או טרייד-אין ברכישת מלגזה חדשה.

 

שימור למשימות מוגבלות באתר או במפעל.

 

מכירה לגרוטאות (כשיש ביקוש למתכת).

 

שמירה לגיבוי וגם כמקור לחלפים.

 

 

 

pallet protection

 

התקן למלגזה – חידוש מצטיין

 

בתערוכת מודקס האחרונה צוין לשבח כחידוש בולט התקן מלגזה להגנת מוצרים שעל משטחים. באופן רגיל, כאשר המלגזן מכניס את שיני המזלג שלו מתחת למשטח, המטען עצמו 'חוטף' מכה מסוימת מגב המזלג, ופעמים רבות זה גורם נזק לקרטונים (למשל) שעל המשטח ולמוצרים שבהם.
ההתקן מגדיל את שטח המגע של המלגזה עם המשטח ומכוון את הפגיעה לבסיס המשטח. נטען כי ההתקן מקטין ב-80% את הפגיעה במוצרים ומכפיל את משך חיי המשטחים.

 

 

 

 

תחזיות לשרשרת האספקה

הלחצים להגברת מהירות המסירה לצרכן יובילו ל'אפקט דומינו' בשילוב טכנולוגיות לאוטומציה ב-3 תחומים: אריזה ספציפית לכל מוצר, אספקת מוצר ללקוח (Goods to person), התקני מחשוב נישא משוכללים.

(מארק וולפארט)

סינדרום 2-2-2
לקוחות לא מעטים מתאוננים כי מערכות המידע שרכשו מתחילות 'לזייף' שנים מעטות לאחר שנרכשו והוכנסו לשימוש. אבל, אומר כריס ג'ונס, לרוב הבעיה היא בתחלופת העובדים המהירה בחברות וארגונים. רבים מהם סובלים ממה שהוא מכנה: סינדרום 2-2-2, כלומר: לימוד והנחלת המערכת למחליף הראשון נמשכת 2 שבועות, למחליף של המחליף 2 שעות, ולמחליפו – הצגת 2 מסכי מחשב של המערכת.

 

ביקוש יציב למלגזות יד שנייה
בשנות המיתון האחרון ירד הביקוש למלגזות חדשות בארה"ב בחצי, וכתוצאה גבר הביקוש למלגזות יד שנייה זולות (ועקב כך גם מחירן עלה). כיום גם היצרנים וגם הדילרים, בצד החדשות, דואגים שיהיה להם גם היצע של מלגזות יד שנייה לענות על ביקוש זה.

 

איזה אפליקציות לניהול מחסן נראה בקרוב?
מומחים צופים 3 סוגי אפליקציות שנראה בקרוב לניהול התפעול:
לאופטימיזציה של מלאי, לתכן רשת, ולתכנון ביקושים.

 

טכנולוגיות ייצור חדשות
חוקרי MIT מצביעים על 7 טכנולוגיות חדשות שישנו מן היסוד את דרך ייצור המוצרים הנוכחית:

1. הנדסת-נאנו של חומרים ופני שטח.

2. ייצור תלת-ממד מדויק.

3. רובוטיקה ואוטומציה 'מסתגלת'.

4. תכן וניהול שרשרות אספקה גמישות עם הפצה מבוזרת של רכיבים ומוצרים.

5. ייצור בר-קיימא

6. מוצרי אלקטרוניקה של הדור הבא שניתן לשלבם בבגדים, למשל.

7. ייצור מוגבר של מוצרי פארמה ומוצרים ביולוגיים, של מולקולות קטנית והפיכת תאי ואורגניזמים ל'מפעלי ייצור ברי-תכנות'.

 

על כלכלה מעגלית
מפעל רנו ליד פריז מייצר רכיבי רכב שונים לשימוש ומכירה חוזרת. הוא צורך פחות 80% אנרגיה וכ-90% פחות מים ו-70% פחות שימוש בשמנים ודטרגנטים – הנדרשים לייצור רכיבים חדשים, והודות לכך גם רווחי יותר ממפעלים אחרים של רנו.
מסתבר שרנו מתכננת כיום את רכיבי מכוניותיה כך שקל יותר לפרקם מרכבים ישנים לשימוש חוזר. החברה נכנסה לשת"פ עם ספק פלדה למיחזור המביא תועלת לשתיהן.
על פי חוקרי מק'נזי, חיסכון בחומרים הודות לכלכלה מעגלית עשוי להגיע ל-1 טריליון דולר בשנת 2025 ולהפוך למנוע צמיחה של מאה זו.

ירחון מק'נזי, מרץ 14

 

הטכנולוגיות לייצור המוני לפי הזמנה
אתר מק'נזי, פברואר

קונפיגורציה מקוונת (on-line) ניצבת במרכזה של המגמה לייצור המוני לפי הזמנה (mass customization). יצרן נעליים ידוע בארה"ב מאפשר ללקוחותיו – באמצעות האתר שלו – לבחור בין 12 סוגי ועיצובי נעל שונים, לראות זאת מייד על המסך, לבחור צבע ושאר פרטים – ולהקליק להזמנה.
טכנולוגיה נוספת, דיגום וסריקה בתלת-מימד. סורקים, למשל, את גופך בתלת-מימד ומפיקים דגם של חליפה מתאימה. זה חוסך המון זמן וכסף.

 

על דיגיטציה ושרשרת האספקה

בגיליון ינואר 14 של MIT CTL מתפרסמת סקירתו של Caplice על השפעת מגמות העל בשרשרת האספקה אותן נראה בשנים הבאות, וביניהן תופעת הדיגיטציה של מוצרים.


תכנון מוצרים בעזרת מחשב ׂמלווה אותנו כבר מראשית שנות ה-80 והפיק יתרונות אדירים, אך טכנולוגיות ייצור המוצרים עצמם לא השתנתה דרמטית מאז. וזה הולך להשתנות, הודות לשתי סיבות עיקריות מן העשור האחרון: הדיגיטציה של מוצרי מידע (כמו ספרים, סרטים, מוסיקה) ובעקבות כך בטל הצורך בשרשרת אספקה פיסית, ושנית, הופעת ההדפסה התלת-ממדית (או 'ייצור תוספתי) – שהיא בעצם שם משפחה לכמה וכמה טכנולוגיות שונות. בעזרת טכנולוגיות אלו נוצרים כיום מגוון מוצרים ובמגוון חומרים כמו: פולימרים, חומרים מרוכבים, מתכות, קרמי, נייר, ועוד.
אחד היישומים הראשונים והנפוצים לטכנולוגיה זו עד היום הוא ביצירת דגמי-מוצר או התקנים רפואיים ייחודיים לאדם, אך מעניינת יותר היא חדירתה הגוברת לייצור המסורתי, כמו למשל התקן הנחייה למטוסים, שהחליף מוצר יצוק מתכת והופק תוך 3-4 שבועות במוצר שהופק תוך שעות בעלות נמוכה יותר. דוגמה נוספת היא משפך הדלק למנועי GE החדשים. חברות רבות מנסות כיום לבדוק היכן כדאי להשתמש בטכנולוגיה זו, כדוגמת UPS שכבר הודיעה שתציב מדפסות כאלו בסניפיה לשירות לקוחותיה, NASA מתכננת להוסיפן לתחנות החלל שלה, וגם צבא ארה"ב.
איך זה ישפיע על תכנון הפצת המוצרים? השפעה גדולה תהיה, למשל, בהפצת מוצרים כמו חלקי חילוף, ובעתיד להקטין הביקוש למוצרי ייצור המוני ולשינוע מוצרים למרחקים – יחד עם גידול בשינוע החומרים הדרושים להדפסת תלת-ממד.

 

 מגמות-על בעשור הבא
בתחזיות של מיטב המומחים בארה"ב לגבי מגמות העל שיעמדו במרכז העיסוק הלוגיסטי בעשור הקרוב – עד שנת 2025:

1. אתגר השינוי בכוח העבודה שמכביד על התעשייה בכלל וגם בלוגיסטיקה בגיוס עובדים.
2. גידול ניכר בסחר אלקטרוני.
3. שוק תחרותי לעילא – במחיר ובשירות.
4. פרסונליזציה: במקום מוצרים סטנדרטיים זולים ולפי הזמנה יקרים, נראה ייצור לפי הזמנה במחיר של ייצור המוני.
5. תהליך אורבניזציה (עיור) גובר. כבר כיום יותר מחצי אוכלוסיית העולם חייה בערים. בערים הגדולות בארה"ב יקומו כנראה רשתות 'קיוסקים' משותפים לספקים רבים לאיסוף חבילות ע"י הצרכנים.

6. שליטה מוחלטת של מחשוב נייד ולביש בכל רחבי שרשרת האספקה.

7. יותר רובוטיקה ואוטומציה בשרשרת האספקה ובמרכזים הלוגיסטיים.

8. חיישנים ואינטרנטיזציה של דברים.

9. ביג דאטה ותחזיות אנאליטיות.

10. קיימות.

אפשרויות חדשות בליסינג תפעולי

כנראה שכיום (בארה"ב לפחות) קרוב ל-65% הם חוזי ליסינג והשאר רכישה לבעלות – התהליך התחזק בזמן המיתון lease buyהכלכלי. אבל למרות העדיפות לכאורה של חוזה ליסינג על פני רכישת מלגזות, מתברר שכרוכים בכך בעיות והכרעות לא פשוטות, בייחוד לקראת סוף המועד המוסכם (לרוב 5 שנים). לרבים התברר שהם נדרשים לתשלומים גבוהים בהשוואה למה שהובטח או שנחזה מראש.
מהן הבעיות: ראשית, משך החוזה – מקובל 5 שנים, כ-10,000 שעות שימוש (2000 בשנה). אך עקב אי-ודאות גדולה לגבי התנאים שישררו בעתיד, רבים למדו כי בפועל בתקופה זו גדלו הוצאות האחזקה, שעות ההשבתה מאונס, וקנסות על סיום מועד החוזה. כלקח מוצעים כיום חוזים ל-4 שנים, למשל, עם אפשרות לבחינת אופציות בבוא הזמן.
בחברות וארגונים, קל בהרבה להשיג כסף יקר לפתרונות דחופים מאשר מימון להשקעה ארוכת-טווח ורבים נופלים למלכודת הזו, לכן כדאי להתחיל לבדוק אופציות לפחות חצי שנה לפני פקיעת המועד.leasing1

אפשרויות חדשות: כיום מוצע מגוון אפשרויות שלא היו בעבר, ביניהן אופציה לסיום מוקדם, לחוזה גמיש, ולחוזה שימוש על פי שעות עבודה בחודש ותשלום בהתאם (בתוכנות ניהול ציי מלגזות ניתן כיום לשלוף נתונים אמינים שלא היו ברשות החברות בעבר וזה נותן ביטחון למנהלי הציים ומקטין את אי הוודאות לגבי ההחלטה).

 

 

עקבות מאמר של בונד -MMH יולי 2013

קידמה: רוב הלקוחות מעדיפים רכישה על ליסינג

מערכת "לוגיסטי-נט":

 

עם אביטל גרומן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת קידמה

 

grumen3.180 קידמה היא ספקית מלגזות מהוותיקות והגדולות בישראל. היא מייצגת כאן את מלגזות סטיל, ניסאן, וקומבי-ליפט ועומדת גם השנה שהסתיימה זה עתה בראש ספקי המלגזות בארץ. באתר החברה במערב ראשון משיב אביטל גרומן, סמנכ"ל שיווק ומכירות, לשאלות על תמונת השוק בסיכום 2012.

 

1. נראה שבתחום רישום המלגזות בישראל לא חל שינוי גדול בהשוואה לשנה קודמת, ואולי אפילו ירידה קטנה. מה המצב אצלכם – על רקע מצב השוק בכלל?
בשוק אכן חל קיטון וזה השפיע גם עלינו, בעיקר בקטגוריית הדיזל שבה הקיטון השנה משמעותי יותר. בקטגוריית המלגזות החשמליות הקיטון נבע בעיקר מתחרות אגרסיבית של גורמים חדשים בענף המלגזות אשר בחרו להתחרות אך ורק בנו ובכל מחיר. יחד עם זאת אנו מתייחסים לזה בתור אתגר נוסף במכלול האתגרים הקיימים ומתאימים את עצמנו למצב החדש.

 

2. מי רוכש או שוכר מלגזות בארץ – לקוחות גדולים, בינוניים, קטנים?

בסה"כ התמונה הכללית מרבית הלקוחות מעדיפים את אופציית הרכישה על פני אופציית הליסינג. בפילוח לפי גודל הלקוח, רוב הלקוחות הגדולים פונים לעסקאות רכישה, בקבוצת הלקוחות הבינוניים חלק גדול יותר פונים לחלופת הליסינג ובקבוצת הלקוחות הקטנים (S.M.E) מרביתם רוכשים מלגזות.

 

3. האם הלקוח בארץ נאמן בדרך כלל למותג? ליבואן? האם למחיר משקל מכריע? למוניטין? לשירות?

מרבית הלקוחות נאמנים ליבואן ולמותג שהיבואן מייצג בארץ ויודעים להעריך את הניסיון, המקצועיות, והפריסה הארצית של הטכנאים שמסוגלים לספק מענה לקריאה של לקוח בכל רגע נתון.
למרות זאת יש לא מעט לקוחות שמעדיפים לשחק במגרש של המחיר בלבד ומצפים לקבל את כל הפרמטרים החשובים והאיכותיים במחיר הנמוך ביותר, אנו מעדיפים לא להתחרות במגרש הזה בד"כ.

 

4. מעבר לפילוח בין דיזל, חשמל וידני – מה המגמה בארץ ואצלכם בנוגע לפילוח הפרטני יותר של סיווגי המלגזות? (בחשמליות למשל, מלגזות צריח, למעברים צרים, מאספי הזמנות).

ניתן לזהות מגמה הולכת וגוברת של מעבר ממלגזות דיזל למלגזות חשמליות היכן שניתן לעשות כן גם כאשר מדובר בעבודות חצר אינטנסיביות. המעבר נעשה בעיקר על רקע התייקרות מחירי הדלק בארץ. מעבר לכך, מרבית המרכזים הלוגיסטיים החדשים מתוכננים לניצול מרבי של השטח במימדים האופקיים והאנכיים ודורשים בהתאם פתרונות של מלגזות VNA (מלגזות צריח) מלקטות גבוהות ומלגזות היגש ביחד עם מלקטות אופקיות ועגלות חשמליות.

 

5. בעלות מול ליסינג תפעולי, אצלכם והערכה לתמונה בארץ בכלל. מה השיקולים שאתם מזהים אצל הלקוחות? מה קורה למלגזה שלקוח החזיר לאחר 3 שנות שירות (למשל)?

נראה על פניו שתמונת המצב הנוכחית יחסית יציבה והלקוחות שרכשו ממשיכים לרכוש ואלו שעברו לליסינג בעבר נשארים שם. בשולי התהליכים ניתן לזהות מעבר מסוים לרכישה אבל קשה לזהות מגמה סוחפת בכיוון. השיקולים לגבי ליסינג או רכישה ברובם כלכליים ואחריהם תפעוליים ולכל חברה יש את תפיסת העולם שלה שבעקבותיה היא מתעדפת עסקה אחת על פני עסקה אחרת.
מלגזות משקל נגדי שהוחזרו טרם זמנן חוזרות די מהר לשוק ואילו במלגזות מחסן (מלקטות, מלגזות צריח, הגשים) התהליך איטי יותר.

 

6. חוזי אחזקה ושירות, מה אתם מציעים ואיזה לקוחות מעדיפים זאת?

גם כאן מדובר באופי ובתפיסת העולם של הלקוח והשיקולים הם בעיקר של הלקוח לגבי איזה סוג של שירות הוא מעדיף, חלקם רוכשים ומתחזקים את הכלים על בסיס קריאה, חלקם על בסיס חוזה שירות גלובלי וחלקם בהסכם ליסינג תפעולי שכולל חבילת תפעול מלאה. אנו יודעים לספק את כל הפתרונות בהתאם לצרכי הלקוח.

 

7. האם יש לכם הערכה על היקף שוק מלגזות יד שנייה בארץ?

לא ממש, אנו יודעים כמובן מהו נתח המשומשות אצלנו מסה"כ המכירות אבל זה אינו משמש מדד בהכרח לכלל השוק. אנו יכולים לזהות מגמה מסוימת לרכישת מלגזות משומשות במקום חדשות בעיקר בלקוחות קטנים כנראה על רקע כדאיות כלכלית.

 

8. הערכה על מספר המלגזות בצה"ל ומערכת הביטחון שאינן מופיעות בנתוני משרד התחבורה.

מאחר ומדובר ברכש גומלין במסגרת הסיוע האמריקאי שמתנה רכישה חוזרת של מוצרים אשר מיוצרים בארה"ב אין לנו הערכה בנושא.

 

9. שרשרת האספקה של מלגזה בחברתכם, מהן התחנות בהן עוברת המלגזה בדרכה מן היצרן ללקוח הסופי? האם מחזיקים מלאי, על פי תחזיות, על פי הזמנות בפועל, זמני אספקה?

חברתנו מחזיקה מלאי שוטף למלגזות הסטנדרטיות שנמכרות ללא אפיונים מיוחדים בקטגוריות הדיזל והחשמליות, המלאי מתוחזק על בסיס תחזית ותקציב שנתי. בנוסף לזה אנו מזמינים על בסיס פרוייקטלי את המלגזות שאופיינו לצורך כך מהספק, זמני האספקה נעים בין 3-4 חודשים, תלוי במורכבות המלגזה.

 

10. השתתפות במכרזים: בארץ יש כ-500 לקוחות פוטנציאליים לרכש מלגזות, איך אתם יודעים על מכרזים בתחום? האם היצרן או הספק מאפשר מתן הנחות במחיר בשלבי המכרז בהם זה עדיין רלוונטי?

מכרזים מתפרסמים במגזינים שונים, אתרי אינטרנט וחלקם נשלחים ישירות אלינו, אנו משתפים את היצרן בכל מכרז גדול לצורך תמחור מיוחד על בסיס הכמות והמורכבות.

 

11. איזה מידע נוסף הייתם רוצים למצוא באתר 'לוגיסטי-נט'?

בסה"כ האתר עשיר דיו והמידע שמתפרסם בו רב ומעניין.


 

 

ושוב, בעלות או ליסינג?

היתרונות בליסינג: אתה זקוק למלגזה במשך 52 שבועות בשנה בתעסוקה מלאה – הוצאה של כ-30,000 דולר על רכישתה היא הגיונית. אך אם העסק שלך מושפע מעונתיות, משינויי ביקוש לצורכי שינוע, או שהביקוש החזוי קשור לפרויקט מסוים שמועד סיומו ידוע – קרוב לוודאי שליסינג היא הגיונית וכלכלית יותר.

יתרון נוסף: סביר שתזכה לציוד חדיש וטוב יותר, וכן, אחריות של הספק לאחזקה וטיפול בבעיות.

על מה לשים לב בהסכם ליסינג?

סוגי ליסינג: קיימות 2 אופציות עיקריות – ה"אמיתית", בה לאחר תקופת ההשכרה (למשל 36 או 60 חודשים) הציוד מוחזר לספק, והשנייה, capital lease הנחשבת כרכישה בהעניקה אופציה להעברת בעלות בתום תקופת החוזה. לשני הסוגים השלכות מבחינת מיסוי ויש להתייעץ ברואה חשבון.

משך הליסינג: מוטב לדעת בדיוק לשם מה ולכמה זמן זקוקים לכלי. אם אינך בטוח וברצונך לשמור על גמישות מרבית – מוטב לשקול שכירת מלגזה לתקופה נתונה.

יכולות המלגזה: התאם בדיוק לצרכים ולתנאי העבודה הצפויים.
 

עלויות ממוצעות של ליסינג

במקרים רבים, סך כל העלות של הליסינג מבוססת על מחיר הכלי ומשך תקופת החוזה. כלי שעולה 10,000 דולר יוחכר תמורת סדר גודל של 250-350 דולר לחודש לתקופה של 36 חודשים, או 200-250 דולר לתקופה של 60 חודשים.

מלגזה שמחירה 20,000 דולר תוחכר ל-36 חודשים תמורה כ-550-650 דולר לחודש, ואילו ל-60 חודשים תמורת 300-400 ד' לחודש.

מלגזה שמחירה 30,000 דולר תוחכר תמורת 850-950 ד' ל-36 חודשים ו-550-650 ד' לחודש למשך 60 חודשים.

דוגמה למחירי ליסינג אקטואליים עבור לקוחות בארה"ב: 524 ד' ל-36 חודש בוושינגטון, 400 ד' בשיקגו. עלות קטנה גם נוספת להובלת הכלי ללקוח וממנו.

 

האם זה דומה לעלויות שאנו מכירים בארץ?

Machine logistinet banner

green feeler)

flowers170

Machine logistinet banner

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

מלגזות

האיחוד האירופי תומך בדלק מימני

בעזרת מענק עידוד של האיחוד האירופי, חברה צרפתית גדולה לשיווק ירקות ופירות הקימה מתקן תשתית לאחסון

לא הכל ורוד שם, למעלה

 מרלו"גים ומרכזי הפצה כיום פונים, גם בארץ, יותר ויותר לגובה ויצרני הציוד והמלגזות צריכים להתמו

נתונים הנאספים במלגזה הם מפתח לשיפור תפעול האתר כולו

יורם בוטניק:     יש בארץ מספר חברות גדולות שכבר רכשו  תוכנת ניהול ציי רכב וסברו שבכך הור

בשרשרת האספקה

האם התלת-מימד מאיים על שרשרות האספקה?

מאת פרופ' יוסי שפי, MIT     עם התגברות ה"באז" סביב הופעת האפשרות לייצור תלת-ממדי, הישראלי פרופ' יו

בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:   1. יות

מונחי שרשרת האספקה

מתוךאתר ERP בישראל   Availability - זמינות הסבירות שהמערכת הנה תפעולית כאשר נדרשת לבצע את תפקידה. הערך

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

החדש של פליינג-קרגו

 סיור מקצועי של ארגון מנהלי הרכש במרכז הלוגיסטי החדש של חברת "פליינג קרגו" בקריית גת : עידי

ומהו היחס אצלך בעסק?

  לשכת המסחר של ארה"ב מפרסמת כי השנה, היחס בין מלאי למכירות של הפירמות עומד על 1.41 וזה נחשב חריג,

מלאי ורכש

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

סיפורי פרוייקטים

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת