Get Adobe Flash player

מלגזות

מתי להחליף מלגזה?

 

 יורם בוטניק

 

oldnew "חברות נוטות להמשיך ולהעסיק מלגזות זמן רב מדי" טוען מסמך של חברת HYSTER המתפרסם במגזין אוקטובר 2012 של MMH, ולמרות העניין הברור שיש ליצרן המלגזות המפורסם לטעון כך, דומה שראוי להקשיב לנימוקיו. חברות אלו, כותבים מומחי הייסטר, מעדיפות לתקנן במקום להחליפן בחדשות, ותכופות בעלות גבוהה יותר וביעילות פחותה. אחת המכשלות של בעלי מלגזות היא אי יכולתם לזהות את העלויות העלומות הכרוכות בהעסקת ספקי שירות שונים, שהרי כידוע, עלות רכש מלגזה חדשה מהווה רק 20% מעלותה הכוללת במשך חייה.
לעתים, אומרים מומחי הייסטר, מלגזות משמשות היטב אף 10 שנים ויותר, אך אין זה כלכלי. לכל מלגזה יש גבול למשך הפעלתה הכלכלית-אפקטיבית, ובנקודת זמן מסוימת עלות אחזקתה עולה על עלות החלפתה. הניסיון מראה כי הוצאות     האחזקה והתפעול של מלגזת בעירה פנימית שעשתה יותר מ-10,000 שעות עבודה עולות בתלילות.
במציאות של כל משתמש קיימים שלל גורמים המשפיעים על איתור אותה נקודת זמן בה המלגזה עדיין יעילה כלכלית עבורו, ביניהם תכיפות טיפולי האחזקה, עומס העבודה שלה (עבודה בשלוש משמרות מקצרת את חיי המלגזה), טמפרטורות קיצוניות, ועוד.
graph 1.224 כללית, משך החיים של מלגזה חשמלית ארוך מזה של מלגזת דיזל (או גז). זאת משום יש בהן הרבה פחות חלקים נעים.
אחזקה תקופתית תאריך את חייה הכלכליים האפקטיביים של המלגזה, מומלצים טיפולים כאלו כל 1000-2000 שעות עבודה.

אסטרטגיה של החלפה מתוכננת

אין מנהל צי מלגזות המסוגל לדעת ולחשב בדיוק את כל הנתונים למועד מתאים של החלפת מלגזה, ולכן הייסטר מציגה מעין מפה המדריכה את המשתמש מתי כדאי לו להחליף מלגזה (בהנחה שקיבלה טיפולים תקופתיים).
מרכיב מפתח בניהול צי מלגזות הוא אסטרטגיה של החלפה מתוכננת. כללית כאמור, משך חיי המלגזה האפקטיבי הוא בין 10-12 אלף שעות עבודה. המפה לעיל משרטטת דוגמה של עלות כוללת למלגזה בתקופה של 20,000 שעות עבודה בהשוואה לסך עלויות התפעול למלגזה עם שעות עבודה זהות – אבל עם החלפה מתוכננת כל 10,000 שעות. המפה או הטבלה הזו מצביעה למשל על כך שהחלפה כל 10 אלפים שעות מקטינה את זמן עבודת השירות בחצי.
ולסיכום, החלפה בזמן הנכון חוסכת עלויות תחזוקה, משפרת יעילות, חוסכת כסף, ומקצרת את החזר ההשקעה.

 

guide 1.320

 

Machine logistinet banner

green feeler)

flowers170

 

2016

Machine logistinet banner

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

הטמעת מערכת ERP בענף המזון - מניסיונה של פריניר

עמיחי קידר חברת אינטנטיה   הפרויקט כלל את כל המודולים בנושאי התכנון והייצור, השיווק והמכירות, ה

מלגזות

מערכת ייצוב אקטיבית

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחי

במכשירי תנועה - הליסינג כבר לא משתלם

​יורם בוטניק:       כבר היינו פה לפני כשלוש שנים ואפילו פגשנו אז את רונן בהרב, כיום מנה

חידושי בטיחות במלגזות

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחי

בשרשרת האספקה

הפק יתרון מתנודתיות שרשרת האספקה

המציאות מוכיחה שיש לא מעט טכנולוגיות שהבטיחו רבות ואכזבו בסופו של דבר. הלהיט כיום הוא ייצור תלת-מימ

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

הטכנולוגיות שיעצבו את עתיד ניהול שרשרת האספקה

ביג דאטה ואנליטקס: כוללות את המאמצים לאתר נתונים שאינם זמינים בדרך כלל, למזג אותם עם נתוניםקיימים,

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

סיפורי פרוייקטים

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,