Get Adobe Flash player

במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

supersalpanoramic600במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

 מאת: יורם בוטניק

Rajuan במרכזים הלוגיסטיים הגדולים, בייחוד אלו המשרתים את רשתות השיווק הגדולות, יש בדרך כלל הרבה מלגזות וכלי שינוע אחרים. הלכנו למרלו"ג הגדול של שופרסל בראשל"צ כדי ללמוד ולהתרשם במקום, ואנו יושבים עם אלי רג'ואן, המנהל הלוגיסטי של האתר, שצירף לראיון גם את בני גבעון, מנכ"ל חברת BT השבדית, שרוב הציוד שבמקום הוא מתוצרתה. באתר כמה מחסני ענק גבוהים עם מידוף גבוה כמקובל, ועשרות רבות של כלי שינוע מכל הגדלים והסוגים פורק ומעמיס את המוצרים את ומתוך משאיות ענק העומדות בשורה ארוכה מול פתחי חזית המבנה. כמקובל במחסנים סגורים, רוב ציוד השינוע פועל על מצברי חשמל נטענים, דבר המחייב אחזקת חדר טעינת והחלפת מצברים.


שאלה: קצת על ההיסטוריה של המרכז - מה היה לפני כן?
תשובה: המרלוג של שופרסל החל לפעול בסוף שנת 1997 וריכז מחסנים שונים של הרשת. מהר מאוד הפך למנוף עבור החברה ושימש לפעילויות הייבוא, המותג הפרטי, הלא קפואים (NF), ירקות ופירות, וכן עורף לוגיסטי של חברת הבת גדרון ועוד. המרכז פועל בשתי שיטות עבודה עיקריות: א.ניפוק מהמלאי ע"פ הזמנות סניפים הזורמות ישירות למרלוג. ב. העברת משלוחים בשיטת CD בה אין מעורבות ליקוט ואחזקת מלאי. עם התרחבות הרשת ורכישת רשת קלאב-מרקט נפתחו מחסנים נוספים המסייעים במענה לצרכים הלוגי סטים השונים. בימים אלו שוקדת הרשת על תכנון המערך הלוגיסטי החדש שיתמוך בצורכי הרשת העתידיים.

קצת נתונים בסיסיים על האתר?
readyהמרכז מכיל 3 מחסני תפעול ומחסן אריזה: מחסן מרכזי - ללא בקרת טמפרטורה, בשטח של כ-12,000 מ"ר, המשמש אחסון וניפוק פריטי מכולת יבשים וציוד עזר לכלל סניפי הרשת. מחסן קפואים - בטמפ' של עד מינוס 18 מ"צ המשמש לאחסון וניפוק מוצרי בשר, מזון מן הצומח ומאפים. מחסן קטיף - בטמפ' של 15 מ"צ המשמש לאספקת מוצרי ירקות ופירות, פיצוחים ושוקולד. מחסן אריזה - שטח פתוח בגב המרלוג, המשמש לאספקת אמצעי ניטול, מיון, תיקון משטחים ושטיפת ארגזי ירקות ופירות.

איך נעשית בחירת ספקי הציוד?
בחירת ספקי הציוד והשינוע מתבצעת ע"פ קריטריונים של מחיר, איכות המוצרים ושירות. בפועל אנו מנתחים ומתקצבים את הצרכים שלנו בתחום זה כל שנה ומפרסמים מכרז בין משווקי המלגזות העיקריים. מרבית ציוד השינוע במרלו"ג, נכון להיום, הינו מתוצרת חברת BT. כמו כן המרלו"ג מחזיק במלגזות דיזל מסוג ומלגזות לינדה וטויוטה.
הרבה קשור לאמינות ולאמון ההדדי, מוסיף בני גבעון. עוד הוא מספר, כי מרלוגים רבים ששכרו קבלני לוגיסטיקה גם לצורכי השינוע הפנים-מפעלי, גילו שזה עסק יקר, והם מחפשים היום דרך לחזור לבעלות מלאה על התחום.

מהי שיגרת הטיפול והאחזקה בציוד השינוע?
BThigeמחלקת האחזקה של המרלו"ג מטפלת באופן עצמאי בכלל כלי שינוע של המחסנים השונים. הטיפולים כוללים תיקון תקלות וטיפולים שוטפים. תקלות שלא ניתן לתקנם ע"י הצוות הפנימי, מופנות לקבלני האחזקה קבועים העובדים עם המרלו"ג. בדרך זו חוסך המרלו"ג עלויות אחזקה ומאפשר תקינות כלים בזמינות גבוהה ביותר. כל המידע לגבי כלי השינוע מתועד במערכת המידע ומשמש בהחלטות לגבי עיתוי החלפת כלי ורכש חוזר של הדגם

היכן מתבצעת טעינת המצברים של כלי השינוע החשמליים?
המרכז מפעיל חדר מצברים המשמש את מרבית כלי השינוע ומאפשר טיפול מרוכז במצברים במקביל לזמינות כלים מרבית.

מתי ואיך מחליפים כלי שינוע?
מדיניות החלפת כלי השינוע נבנתה עפ"י מודל כלכלי ואיכותי ובעזרת המידע הנצבר על כל כלי מתקבלת החלטת ההחלפה. הגיל ממוצע של כלי השינוע במרכז הוא כ-5 שנים.בשנה החולפת, עקב מצב כלכלי לא ברור. דחינו את החלטות הרכש וקיימנו את המדיניות רק לאחר השלמת החציון הראשון של שנת 2009.

מה לגבי תוכנות ניהול ומחשוב?
רצפת המחסנים נעזרת בתוכנת ניהול מחסן (WMS) אשר מנתבת את המשימות השונות לעובדי המחסן בהתאם לתפקידם ולכלי השינוע איתו הם עובדים. לאחרונה שילבנו בתהליכי הליקוט מערכת קולית להעברת ההוראות שעובדת במקביל למערכת המסופונים. הליקוט במחסנים השונים מתבצע בקצבים גבוהים ביותר ובאמינות דיוק של 99.96 אחוז מה שמאפשר העברת סחורה ישירות למדפי הסניף ללא צורך בבדיקות נוספות במחסני הסניפים השונים.

 navit kenes340
בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה

 

 

sunflower150

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

NKidma170 180

Alternative flash content

Requirements

שליטה ובקרה ברשת

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

מלגזות

להשתחרר מ"הרודנות של הדחוף"

רוב החברות, קובע מומחה בארה"ב, עומדות להקטין את צי המלגזות שלהן, וניתן לעשות זאת ללא פגיעה ביעילותן,

רישום מלגזות סיכום 2014

הנתונים נמסרים ע"י נחום וולניץ, אגף צמ"ה, משרד התחבורה היצרן     דיזל חשמל ידני  מפעיל

צ'פניק חוגגת באגריטך

ביקרנו בתערוכת "אגריטך" המסורתית בגני התערוכה, ובצד אלפי המבקרים מאסיה, לא ראינו הרבה חברות ציוד שי

בשרשרת האספקה

שרשרת אספקה – 6 תובנות

 ירון נחמנה, יועץ בכיר לשרשרת אספקה, חברת ISCS    סקר שרשרת האספקה הגלובלי השנתי של חברת PwC אשר

הקמעונאי הופך למרכז הפצה

טכנולוגיית תאי אחסון אישיים  (lockers) מקדמת את השימוש במגמת 'הקלד וקח' (click and collect) הנפוצה יותר ויותר

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

       מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים לניסו

מרכזים לוגיסטיים

"IT ושרשרת האספקה"

במפגששנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודןשל IDC ישראל ו-ERP.ORGנדונו היבטים ש

להשתחרר מ"הרודנות של הדחוף"

רוב החברות, קובע מומחה בארה"ב, עומדות להקטין את צי המלגזות שלהן, וניתן לעשות זאת ללא פגיעה ביעילותן,

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

מלאי ורכש

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

סיפורי פרוייקטים

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

    כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך ה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות