Get Adobe Flash player

במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

supersalpanoramic600במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

 מאת: יורם בוטניק

Rajuan במרכזים הלוגיסטיים הגדולים, בייחוד אלו המשרתים את רשתות השיווק הגדולות, יש בדרך כלל הרבה מלגזות וכלי שינוע אחרים. הלכנו למרלו"ג הגדול של שופרסל בראשל"צ כדי ללמוד ולהתרשם במקום, ואנו יושבים עם אלי רג'ואן, המנהל הלוגיסטי של האתר, שצירף לראיון גם את בני גבעון, מנכ"ל חברת BT השבדית, שרוב הציוד שבמקום הוא מתוצרתה. באתר כמה מחסני ענק גבוהים עם מידוף גבוה כמקובל, ועשרות רבות של כלי שינוע מכל הגדלים והסוגים פורק ומעמיס את המוצרים את ומתוך משאיות ענק העומדות בשורה ארוכה מול פתחי חזית המבנה. כמקובל במחסנים סגורים, רוב ציוד השינוע פועל על מצברי חשמל נטענים, דבר המחייב אחזקת חדר טעינת והחלפת מצברים.


שאלה: קצת על ההיסטוריה של המרכז - מה היה לפני כן?
תשובה: המרלוג של שופרסל החל לפעול בסוף שנת 1997 וריכז מחסנים שונים של הרשת. מהר מאוד הפך למנוף עבור החברה ושימש לפעילויות הייבוא, המותג הפרטי, הלא קפואים (NF), ירקות ופירות, וכן עורף לוגיסטי של חברת הבת גדרון ועוד. המרכז פועל בשתי שיטות עבודה עיקריות: א.ניפוק מהמלאי ע"פ הזמנות סניפים הזורמות ישירות למרלוג. ב. העברת משלוחים בשיטת CD בה אין מעורבות ליקוט ואחזקת מלאי. עם התרחבות הרשת ורכישת רשת קלאב-מרקט נפתחו מחסנים נוספים המסייעים במענה לצרכים הלוגי סטים השונים. בימים אלו שוקדת הרשת על תכנון המערך הלוגיסטי החדש שיתמוך בצורכי הרשת העתידיים.

קצת נתונים בסיסיים על האתר?
readyהמרכז מכיל 3 מחסני תפעול ומחסן אריזה: מחסן מרכזי - ללא בקרת טמפרטורה, בשטח של כ-12,000 מ"ר, המשמש אחסון וניפוק פריטי מכולת יבשים וציוד עזר לכלל סניפי הרשת. מחסן קפואים - בטמפ' של עד מינוס 18 מ"צ המשמש לאחסון וניפוק מוצרי בשר, מזון מן הצומח ומאפים. מחסן קטיף - בטמפ' של 15 מ"צ המשמש לאספקת מוצרי ירקות ופירות, פיצוחים ושוקולד. מחסן אריזה - שטח פתוח בגב המרלוג, המשמש לאספקת אמצעי ניטול, מיון, תיקון משטחים ושטיפת ארגזי ירקות ופירות.

איך נעשית בחירת ספקי הציוד?
בחירת ספקי הציוד והשינוע מתבצעת ע"פ קריטריונים של מחיר, איכות המוצרים ושירות. בפועל אנו מנתחים ומתקצבים את הצרכים שלנו בתחום זה כל שנה ומפרסמים מכרז בין משווקי המלגזות העיקריים. מרבית ציוד השינוע במרלו"ג, נכון להיום, הינו מתוצרת חברת BT. כמו כן המרלו"ג מחזיק במלגזות דיזל מסוג ומלגזות לינדה וטויוטה.
הרבה קשור לאמינות ולאמון ההדדי, מוסיף בני גבעון. עוד הוא מספר, כי מרלוגים רבים ששכרו קבלני לוגיסטיקה גם לצורכי השינוע הפנים-מפעלי, גילו שזה עסק יקר, והם מחפשים היום דרך לחזור לבעלות מלאה על התחום.

מהי שיגרת הטיפול והאחזקה בציוד השינוע?
BThigeמחלקת האחזקה של המרלו"ג מטפלת באופן עצמאי בכלל כלי שינוע של המחסנים השונים. הטיפולים כוללים תיקון תקלות וטיפולים שוטפים. תקלות שלא ניתן לתקנם ע"י הצוות הפנימי, מופנות לקבלני האחזקה קבועים העובדים עם המרלו"ג. בדרך זו חוסך המרלו"ג עלויות אחזקה ומאפשר תקינות כלים בזמינות גבוהה ביותר. כל המידע לגבי כלי השינוע מתועד במערכת המידע ומשמש בהחלטות לגבי עיתוי החלפת כלי ורכש חוזר של הדגם

היכן מתבצעת טעינת המצברים של כלי השינוע החשמליים?
המרכז מפעיל חדר מצברים המשמש את מרבית כלי השינוע ומאפשר טיפול מרוכז במצברים במקביל לזמינות כלים מרבית.

מתי ואיך מחליפים כלי שינוע?
מדיניות החלפת כלי השינוע נבנתה עפ"י מודל כלכלי ואיכותי ובעזרת המידע הנצבר על כל כלי מתקבלת החלטת ההחלפה. הגיל ממוצע של כלי השינוע במרכז הוא כ-5 שנים.בשנה החולפת, עקב מצב כלכלי לא ברור. דחינו את החלטות הרכש וקיימנו את המדיניות רק לאחר השלמת החציון הראשון של שנת 2009.

מה לגבי תוכנות ניהול ומחשוב?
רצפת המחסנים נעזרת בתוכנת ניהול מחסן (WMS) אשר מנתבת את המשימות השונות לעובדי המחסן בהתאם לתפקידם ולכלי השינוע איתו הם עובדים. לאחרונה שילבנו בתהליכי הליקוט מערכת קולית להעברת ההוראות שעובדת במקביל למערכת המסופונים. הליקוט במחסנים השונים מתבצע בקצבים גבוהים ביותר ובאמינות דיוק של 99.96 אחוז מה שמאפשר העברת סחורה ישירות למדפי הסניף ללא צורך בבדיקות נוספות במחסני הסניפים השונים.

miduf

 

 

 girl1

 

 

 

alfred170

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

NKidma170 180

Alternative flash content

Requirements

שליטה ובקרה ברשת

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

טכנולוגיות תגי תדר-רדיו חדשות

 טכנולוגיות תגי תדר-רדיו חדשות השימוש בתגי תדר רדיו שהשקתם המסחרית החלה רק בשנת 2003 ברשת וול-מארט

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

מלגזות

בקרוב – מנוע עם מומנט כפול למלגזות

  חברה אמריקנית מודיעה על התקדמות בפיתוח מנוע עם מומנט כפול המתאים במיוחד למלגזות וגםלכלי רכב א

מנועי הדיזל משיבים מלחמה

  לנוכח החמרת הרגולציה באירופה נגד זיהום האוויר, יצרני מנועי הדיזל נענים לאתגר. דוגמה טובה לכך ה

חידושי מלגזות

מנשא עמיד להתקני מחשוב מגוונים במלגזותהפועלות בתנאים קשים כמו רעידות, קור, אבק ולכלוך וכ'.   מח

בשרשרת האספקה

סחר אלקטרוני – תנאים להצלחה

  צרכנים בארה"ב הוציאו 56.1 מיליארד דולר על רכש דרך אתרים אלקטרוניים ברבע הראשון של השנה, ובמכיר

תכנון בתנאי אי-ודאות

 איציק לוי,  מנכ"ל IGPS מומחה בהקמה, ניהול וקידום מערכי תפעול ושירות מצייד עסקים בכלים לקיום ההב

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

מרכזים לוגיסטיים

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

מי ישרוד בעולם הדיגיטלי?

  תקציר מאמר מקיף באתר מק'נזי, מאי 2014 מאת: Martin Hirt and Paul Willmott   תירגם וערך: יורם בוטניק המעבר של

מונחי שרשרת האספקה

מתוךאתר ERP בישראל   Availability - זמינות הסבירות שהמערכת הנה תפעולית כאשר נדרשת לבצע את תפקידה. הערך

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע