Get Adobe Flash player

במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

supersalpanoramic600במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

 מאת: יורם בוטניק

Rajuan במרכזים הלוגיסטיים הגדולים, בייחוד אלו המשרתים את רשתות השיווק הגדולות, יש בדרך כלל הרבה מלגזות וכלי שינוע אחרים. הלכנו למרלו"ג הגדול של שופרסל בראשל"צ כדי ללמוד ולהתרשם במקום, ואנו יושבים עם אלי רג'ואן, המנהל הלוגיסטי של האתר, שצירף לראיון גם את בני גבעון, מנכ"ל חברת BT השבדית, שרוב הציוד שבמקום הוא מתוצרתה. באתר כמה מחסני ענק גבוהים עם מידוף גבוה כמקובל, ועשרות רבות של כלי שינוע מכל הגדלים והסוגים פורק ומעמיס את המוצרים את ומתוך משאיות ענק העומדות בשורה ארוכה מול פתחי חזית המבנה. כמקובל במחסנים סגורים, רוב ציוד השינוע פועל על מצברי חשמל נטענים, דבר המחייב אחזקת חדר טעינת והחלפת מצברים.


שאלה: קצת על ההיסטוריה של המרכז - מה היה לפני כן?
תשובה: המרלוג של שופרסל החל לפעול בסוף שנת 1997 וריכז מחסנים שונים של הרשת. מהר מאוד הפך למנוף עבור החברה ושימש לפעילויות הייבוא, המותג הפרטי, הלא קפואים (NF), ירקות ופירות, וכן עורף לוגיסטי של חברת הבת גדרון ועוד. המרכז פועל בשתי שיטות עבודה עיקריות: א.ניפוק מהמלאי ע"פ הזמנות סניפים הזורמות ישירות למרלוג. ב. העברת משלוחים בשיטת CD בה אין מעורבות ליקוט ואחזקת מלאי. עם התרחבות הרשת ורכישת רשת קלאב-מרקט נפתחו מחסנים נוספים המסייעים במענה לצרכים הלוגי סטים השונים. בימים אלו שוקדת הרשת על תכנון המערך הלוגיסטי החדש שיתמוך בצורכי הרשת העתידיים.

קצת נתונים בסיסיים על האתר?
readyהמרכז מכיל 3 מחסני תפעול ומחסן אריזה: מחסן מרכזי - ללא בקרת טמפרטורה, בשטח של כ-12,000 מ"ר, המשמש אחסון וניפוק פריטי מכולת יבשים וציוד עזר לכלל סניפי הרשת. מחסן קפואים - בטמפ' של עד מינוס 18 מ"צ המשמש לאחסון וניפוק מוצרי בשר, מזון מן הצומח ומאפים. מחסן קטיף - בטמפ' של 15 מ"צ המשמש לאספקת מוצרי ירקות ופירות, פיצוחים ושוקולד. מחסן אריזה - שטח פתוח בגב המרלוג, המשמש לאספקת אמצעי ניטול, מיון, תיקון משטחים ושטיפת ארגזי ירקות ופירות.

איך נעשית בחירת ספקי הציוד?
בחירת ספקי הציוד והשינוע מתבצעת ע"פ קריטריונים של מחיר, איכות המוצרים ושירות. בפועל אנו מנתחים ומתקצבים את הצרכים שלנו בתחום זה כל שנה ומפרסמים מכרז בין משווקי המלגזות העיקריים. מרבית ציוד השינוע במרלו"ג, נכון להיום, הינו מתוצרת חברת BT. כמו כן המרלו"ג מחזיק במלגזות דיזל מסוג ומלגזות לינדה וטויוטה.
הרבה קשור לאמינות ולאמון ההדדי, מוסיף בני גבעון. עוד הוא מספר, כי מרלוגים רבים ששכרו קבלני לוגיסטיקה גם לצורכי השינוע הפנים-מפעלי, גילו שזה עסק יקר, והם מחפשים היום דרך לחזור לבעלות מלאה על התחום.

מהי שיגרת הטיפול והאחזקה בציוד השינוע?
BThigeמחלקת האחזקה של המרלו"ג מטפלת באופן עצמאי בכלל כלי שינוע של המחסנים השונים. הטיפולים כוללים תיקון תקלות וטיפולים שוטפים. תקלות שלא ניתן לתקנם ע"י הצוות הפנימי, מופנות לקבלני האחזקה קבועים העובדים עם המרלו"ג. בדרך זו חוסך המרלו"ג עלויות אחזקה ומאפשר תקינות כלים בזמינות גבוהה ביותר. כל המידע לגבי כלי השינוע מתועד במערכת המידע ומשמש בהחלטות לגבי עיתוי החלפת כלי ורכש חוזר של הדגם

היכן מתבצעת טעינת המצברים של כלי השינוע החשמליים?
המרכז מפעיל חדר מצברים המשמש את מרבית כלי השינוע ומאפשר טיפול מרוכז במצברים במקביל לזמינות כלים מרבית.

מתי ואיך מחליפים כלי שינוע?
מדיניות החלפת כלי השינוע נבנתה עפ"י מודל כלכלי ואיכותי ובעזרת המידע הנצבר על כל כלי מתקבלת החלטת ההחלפה. הגיל ממוצע של כלי השינוע במרכז הוא כ-5 שנים.בשנה החולפת, עקב מצב כלכלי לא ברור. דחינו את החלטות הרכש וקיימנו את המדיניות רק לאחר השלמת החציון הראשון של שנת 2009.

מה לגבי תוכנות ניהול ומחשוב?
רצפת המחסנים נעזרת בתוכנת ניהול מחסן (WMS) אשר מנתבת את המשימות השונות לעובדי המחסן בהתאם לתפקידם ולכלי השינוע איתו הם עובדים. לאחרונה שילבנו בתהליכי הליקוט מערכת קולית להעברת ההוראות שעובדת במקביל למערכת המסופונים. הליקוט במחסנים השונים מתבצע בקצבים גבוהים ביותר ובאמינות דיוק של 99.96 אחוז מה שמאפשר העברת סחורה ישירות למדפי הסניף ללא צורך בבדיקות נוספות במחסני הסניפים השונים.

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

Machine logistinet banner

 

2016

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

הטמעת מערכת ERP בענף המזון - מניסיונה של פריניר

עמיחי קידר חברת אינטנטיה   הפרויקט כלל את כל המודולים בנושאי התכנון והייצור, השיווק והמכירות, ה

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

מלגזות

המועמדות למלגזת השנה של IFOY

 הארגון הבינ"ל למלגזות IFOYפירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכלל

מלגזת העתיד

זה מה שמציעים היצרנים בארה"ב לשנים הקרובות: ייל: טלממטריה וניווט לווייני נתוני טלמטריה חיוניים לני

הגדולות של 2014

  הזמנות ומסירות מלגזות ברחבי העולם של עשרים היצרניות הגדולות בשנה שחלפה ירדו ב-3.5% לעומת שנה קוד

בשרשרת האספקה

האם שרשרת האספקה היא דיסציפלינה בהנדסה תעשיה וניהול או במנהל עסקים?

בנובמבר 15 התקיים מפגש בו נדון הממשק בין האקדמיה לתעשייה בתחום ניהול שרשרת האספקה- ונוסד פורום חדש: "

בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה

      להלן עיקר דבריהם של חלק מן הדוברים בכנס השנתי. מגמות בשרשרת האספקה שלמה ארליך יו"ר הא

אבני דרך בלוגיסטיקה

    יורם בוטניק:   בעקבות המשבר הכלכלי הגדול בשנת 1929 בארה"ב הופיע ה'ניו-דיל' של רוזוולט בשנת

מרכזים לוגיסטיים

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

איורי מידוף במרלו"ג

בחרנו כמה איורי שיטות מידוף, אחסון ושינוע להשכלתכם והנאתכם:                 stan

מלאי ורכש

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

מפקד עיר הבה"דים לא ינהל את הבסיס

במסגרת הרצאתו של אלכס איסלר על "לוגיסטיקה מבוססת ביצועים", הוא סקר גם את המהפכה בשיטת ההצטיידות ואח

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

סיפורי פרוייקטים

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות