Get Adobe Flash player

במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

supersalpanoramic600במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

 מאת: יורם בוטניק

Rajuan במרכזים הלוגיסטיים הגדולים, בייחוד אלו המשרתים את רשתות השיווק הגדולות, יש בדרך כלל הרבה מלגזות וכלי שינוע אחרים. הלכנו למרלו"ג הגדול של שופרסל בראשל"צ כדי ללמוד ולהתרשם במקום, ואנו יושבים עם אלי רג'ואן, המנהל הלוגיסטי של האתר, שצירף לראיון גם את בני גבעון, מנכ"ל חברת BT השבדית, שרוב הציוד שבמקום הוא מתוצרתה. באתר כמה מחסני ענק גבוהים עם מידוף גבוה כמקובל, ועשרות רבות של כלי שינוע מכל הגדלים והסוגים פורק ומעמיס את המוצרים את ומתוך משאיות ענק העומדות בשורה ארוכה מול פתחי חזית המבנה. כמקובל במחסנים סגורים, רוב ציוד השינוע פועל על מצברי חשמל נטענים, דבר המחייב אחזקת חדר טעינת והחלפת מצברים.


שאלה: קצת על ההיסטוריה של המרכז - מה היה לפני כן?
תשובה: המרלוג של שופרסל החל לפעול בסוף שנת 1997 וריכז מחסנים שונים של הרשת. מהר מאוד הפך למנוף עבור החברה ושימש לפעילויות הייבוא, המותג הפרטי, הלא קפואים (NF), ירקות ופירות, וכן עורף לוגיסטי של חברת הבת גדרון ועוד. המרכז פועל בשתי שיטות עבודה עיקריות: א.ניפוק מהמלאי ע"פ הזמנות סניפים הזורמות ישירות למרלוג. ב. העברת משלוחים בשיטת CD בה אין מעורבות ליקוט ואחזקת מלאי. עם התרחבות הרשת ורכישת רשת קלאב-מרקט נפתחו מחסנים נוספים המסייעים במענה לצרכים הלוגי סטים השונים. בימים אלו שוקדת הרשת על תכנון המערך הלוגיסטי החדש שיתמוך בצורכי הרשת העתידיים.

קצת נתונים בסיסיים על האתר?
readyהמרכז מכיל 3 מחסני תפעול ומחסן אריזה: מחסן מרכזי - ללא בקרת טמפרטורה, בשטח של כ-12,000 מ"ר, המשמש אחסון וניפוק פריטי מכולת יבשים וציוד עזר לכלל סניפי הרשת. מחסן קפואים - בטמפ' של עד מינוס 18 מ"צ המשמש לאחסון וניפוק מוצרי בשר, מזון מן הצומח ומאפים. מחסן קטיף - בטמפ' של 15 מ"צ המשמש לאספקת מוצרי ירקות ופירות, פיצוחים ושוקולד. מחסן אריזה - שטח פתוח בגב המרלוג, המשמש לאספקת אמצעי ניטול, מיון, תיקון משטחים ושטיפת ארגזי ירקות ופירות.

איך נעשית בחירת ספקי הציוד?
בחירת ספקי הציוד והשינוע מתבצעת ע"פ קריטריונים של מחיר, איכות המוצרים ושירות. בפועל אנו מנתחים ומתקצבים את הצרכים שלנו בתחום זה כל שנה ומפרסמים מכרז בין משווקי המלגזות העיקריים. מרבית ציוד השינוע במרלו"ג, נכון להיום, הינו מתוצרת חברת BT. כמו כן המרלו"ג מחזיק במלגזות דיזל מסוג ומלגזות לינדה וטויוטה.
הרבה קשור לאמינות ולאמון ההדדי, מוסיף בני גבעון. עוד הוא מספר, כי מרלוגים רבים ששכרו קבלני לוגיסטיקה גם לצורכי השינוע הפנים-מפעלי, גילו שזה עסק יקר, והם מחפשים היום דרך לחזור לבעלות מלאה על התחום.

מהי שיגרת הטיפול והאחזקה בציוד השינוע?
BThigeמחלקת האחזקה של המרלו"ג מטפלת באופן עצמאי בכלל כלי שינוע של המחסנים השונים. הטיפולים כוללים תיקון תקלות וטיפולים שוטפים. תקלות שלא ניתן לתקנם ע"י הצוות הפנימי, מופנות לקבלני האחזקה קבועים העובדים עם המרלו"ג. בדרך זו חוסך המרלו"ג עלויות אחזקה ומאפשר תקינות כלים בזמינות גבוהה ביותר. כל המידע לגבי כלי השינוע מתועד במערכת המידע ומשמש בהחלטות לגבי עיתוי החלפת כלי ורכש חוזר של הדגם

היכן מתבצעת טעינת המצברים של כלי השינוע החשמליים?
המרכז מפעיל חדר מצברים המשמש את מרבית כלי השינוע ומאפשר טיפול מרוכז במצברים במקביל לזמינות כלים מרבית.

מתי ואיך מחליפים כלי שינוע?
מדיניות החלפת כלי השינוע נבנתה עפ"י מודל כלכלי ואיכותי ובעזרת המידע הנצבר על כל כלי מתקבלת החלטת ההחלפה. הגיל ממוצע של כלי השינוע במרכז הוא כ-5 שנים.בשנה החולפת, עקב מצב כלכלי לא ברור. דחינו את החלטות הרכש וקיימנו את המדיניות רק לאחר השלמת החציון הראשון של שנת 2009.

מה לגבי תוכנות ניהול ומחשוב?
רצפת המחסנים נעזרת בתוכנת ניהול מחסן (WMS) אשר מנתבת את המשימות השונות לעובדי המחסן בהתאם לתפקידם ולכלי השינוע איתו הם עובדים. לאחרונה שילבנו בתהליכי הליקוט מערכת קולית להעברת ההוראות שעובדת במקביל למערכת המסופונים. הליקוט במחסנים השונים מתבצע בקצבים גבוהים ביותר ובאמינות דיוק של 99.96 אחוז מה שמאפשר העברת סחורה ישירות למדפי הסניף ללא צורך בבדיקות נוספות במחסני הסניפים השונים.

miduf

 

 

 girl1

 

 

 

alfred170

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

NKidma170 180

Alternative flash content

Requirements

שליטה ובקרה ברשת

תגי שידור בשירות שרשרת האספקה

 מוקי נאור, מנכ"ל חברת  MOBILE XL  טכנולוגיית תגי שידור בתדר רדיו תופסת תאוצה בעולם ונראה כי גם ב

דור חדש של סורקי בר-קוד

הדור החדש של סורקי ברקוד תואם לשאר אמצעי התקשורת החדשים המקיפים אותנו יום יום: הוא קטן, קל משקל, ולא

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

מלגזות

חידושי מלגזות

מנשא עמיד להתקני מחשוב מגוונים במלגזותהפועלות בתנאים קשים כמו רעידות, קור, אבק ולכלוך וכ'.   מח

קצת יותר יעילות בחדר המצברים

חדר המצברים נראה לא פעם כסרח-עודף של המרלו"ג, אך הפעלה גרועה שלו מביאה לבזבוז בולט בהפעלת המרלו"ג. רו

יבואני מלגזות מובילים בישראל

      חברת G-E:משווקת מלגזות Feeler, קלארק אירופה, (ג'ינג'יאנג הוואי, משווקתבשם ג'נרל ליפט מקבוצת

בשרשרת האספקה

הצצה ללימודי לוגיסטיקה בישראל

יורם בוטניק   מספר המוסדות בהם ניתן כיום ללמוד לוגיסטיקה, לענפיה השונים, בישראל מי ימנה? באקדמיה

האם התלת-מימד מאיים על שרשרות האספקה?

מאת פרופ' יוסי שפי, MIT     עם התגברות ה"באז" סביב הופעת האפשרות לייצור תלת-ממדי, הישראלי פרופ' יו

לימודי לוגיסטיקה ב-MIT מהמחשב בבית

תכנית לימודי הלוגיסטיקה במכון הטכנולוגי של מסצ'יוסטהן שם דבר ברחבי העולם וכעת המכון משיק 'חדר ל

מרכזים לוגיסטיים

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

מי ישרוד בעולם הדיגיטלי?

  תקציר מאמר מקיף באתר מק'נזי, מאי 2014 מאת: Martin Hirt and Paul Willmott   תירגם וערך: יורם בוטניק המעבר של

חידושי מלגזות

מנשא עמיד להתקני מחשוב מגוונים במלגזותהפועלות בתנאים קשים כמו רעידות, קור, אבק ולכלוך וכ'.   מח

מלאי ורכש

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

על המהפך ברכש התעשייה האווירית

 בכנס השביעי לרכש ולוגיסטיקה הציג יעקב גולדמן, סמנכ"ל תפעול, רכש ולוגסטיקה בתעשייה האווירית את מ

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות