Get Adobe Flash player

במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

supersalpanoramic600במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשל"צ

 מאת: יורם בוטניק

Rajuan במרכזים הלוגיסטיים הגדולים, בייחוד אלו המשרתים את רשתות השיווק הגדולות, יש בדרך כלל הרבה מלגזות וכלי שינוע אחרים. הלכנו למרלו"ג הגדול של שופרסל בראשל"צ כדי ללמוד ולהתרשם במקום, ואנו יושבים עם אלי רג'ואן, המנהל הלוגיסטי של האתר, שצירף לראיון גם את בני גבעון, מנכ"ל חברת BT השבדית, שרוב הציוד שבמקום הוא מתוצרתה. באתר כמה מחסני ענק גבוהים עם מידוף גבוה כמקובל, ועשרות רבות של כלי שינוע מכל הגדלים והסוגים פורק ומעמיס את המוצרים את ומתוך משאיות ענק העומדות בשורה ארוכה מול פתחי חזית המבנה. כמקובל במחסנים סגורים, רוב ציוד השינוע פועל על מצברי חשמל נטענים, דבר המחייב אחזקת חדר טעינת והחלפת מצברים.


שאלה: קצת על ההיסטוריה של המרכז - מה היה לפני כן?
תשובה: המרלוג של שופרסל החל לפעול בסוף שנת 1997 וריכז מחסנים שונים של הרשת. מהר מאוד הפך למנוף עבור החברה ושימש לפעילויות הייבוא, המותג הפרטי, הלא קפואים (NF), ירקות ופירות, וכן עורף לוגיסטי של חברת הבת גדרון ועוד. המרכז פועל בשתי שיטות עבודה עיקריות: א.ניפוק מהמלאי ע"פ הזמנות סניפים הזורמות ישירות למרלוג. ב. העברת משלוחים בשיטת CD בה אין מעורבות ליקוט ואחזקת מלאי. עם התרחבות הרשת ורכישת רשת קלאב-מרקט נפתחו מחסנים נוספים המסייעים במענה לצרכים הלוגי סטים השונים. בימים אלו שוקדת הרשת על תכנון המערך הלוגיסטי החדש שיתמוך בצורכי הרשת העתידיים.

קצת נתונים בסיסיים על האתר?
readyהמרכז מכיל 3 מחסני תפעול ומחסן אריזה: מחסן מרכזי - ללא בקרת טמפרטורה, בשטח של כ-12,000 מ"ר, המשמש אחסון וניפוק פריטי מכולת יבשים וציוד עזר לכלל סניפי הרשת. מחסן קפואים - בטמפ' של עד מינוס 18 מ"צ המשמש לאחסון וניפוק מוצרי בשר, מזון מן הצומח ומאפים. מחסן קטיף - בטמפ' של 15 מ"צ המשמש לאספקת מוצרי ירקות ופירות, פיצוחים ושוקולד. מחסן אריזה - שטח פתוח בגב המרלוג, המשמש לאספקת אמצעי ניטול, מיון, תיקון משטחים ושטיפת ארגזי ירקות ופירות.

איך נעשית בחירת ספקי הציוד?
בחירת ספקי הציוד והשינוע מתבצעת ע"פ קריטריונים של מחיר, איכות המוצרים ושירות. בפועל אנו מנתחים ומתקצבים את הצרכים שלנו בתחום זה כל שנה ומפרסמים מכרז בין משווקי המלגזות העיקריים. מרבית ציוד השינוע במרלו"ג, נכון להיום, הינו מתוצרת חברת BT. כמו כן המרלו"ג מחזיק במלגזות דיזל מסוג ומלגזות לינדה וטויוטה.
הרבה קשור לאמינות ולאמון ההדדי, מוסיף בני גבעון. עוד הוא מספר, כי מרלוגים רבים ששכרו קבלני לוגיסטיקה גם לצורכי השינוע הפנים-מפעלי, גילו שזה עסק יקר, והם מחפשים היום דרך לחזור לבעלות מלאה על התחום.

מהי שיגרת הטיפול והאחזקה בציוד השינוע?
BThigeמחלקת האחזקה של המרלו"ג מטפלת באופן עצמאי בכלל כלי שינוע של המחסנים השונים. הטיפולים כוללים תיקון תקלות וטיפולים שוטפים. תקלות שלא ניתן לתקנם ע"י הצוות הפנימי, מופנות לקבלני האחזקה קבועים העובדים עם המרלו"ג. בדרך זו חוסך המרלו"ג עלויות אחזקה ומאפשר תקינות כלים בזמינות גבוהה ביותר. כל המידע לגבי כלי השינוע מתועד במערכת המידע ומשמש בהחלטות לגבי עיתוי החלפת כלי ורכש חוזר של הדגם

היכן מתבצעת טעינת המצברים של כלי השינוע החשמליים?
המרכז מפעיל חדר מצברים המשמש את מרבית כלי השינוע ומאפשר טיפול מרוכז במצברים במקביל לזמינות כלים מרבית.

מתי ואיך מחליפים כלי שינוע?
מדיניות החלפת כלי השינוע נבנתה עפ"י מודל כלכלי ואיכותי ובעזרת המידע הנצבר על כל כלי מתקבלת החלטת ההחלפה. הגיל ממוצע של כלי השינוע במרכז הוא כ-5 שנים.בשנה החולפת, עקב מצב כלכלי לא ברור. דחינו את החלטות הרכש וקיימנו את המדיניות רק לאחר השלמת החציון הראשון של שנת 2009.

מה לגבי תוכנות ניהול ומחשוב?
רצפת המחסנים נעזרת בתוכנת ניהול מחסן (WMS) אשר מנתבת את המשימות השונות לעובדי המחסן בהתאם לתפקידם ולכלי השינוע איתו הם עובדים. לאחרונה שילבנו בתהליכי הליקוט מערכת קולית להעברת ההוראות שעובדת במקביל למערכת המסופונים. הליקוט במחסנים השונים מתבצע בקצבים גבוהים ביותר ובאמינות דיוק של 99.96 אחוז מה שמאפשר העברת סחורה ישירות למדפי הסניף ללא צורך בבדיקות נוספות במחסני הסניפים השונים.

feeler2

miduf

 

 

 girl1

 

 

 

alfred170

NKidma170 180

Alternative flash content

Requirements

שליטה ובקרה ברשת

הטמעת מערך ברקוד במחסן טכני

מניסיונה של חברת כימדע כימיקלים עדינים  טל לזרוב, מנמ"ר כימדע כימדע כימיקלים עדינים הינה חברה תע

עתיד ורוד לתגי רדיו

 מחקר שווקים חדש של ABI צופה שכלל מכירות שוק תגי RFID יגיעו להיקף של 5.35 מיליארד דולר כבר השנה. הצפי הו

דור חדש של סורקי בר-קוד

הדור החדש של סורקי ברקוד תואם לשאר אמצעי התקשורת החדשים המקיפים אותנו יום יום: הוא קטן, קל משקל, ולא

מלגזות

רישום מלגזות סיכום 2014

הנתונים נמסרים ע"י נחום וולניץ, אגף צמ"ה, משרד התחבורה היצרן     דיזל חשמל ידני  מפעיל

בקרוב – מנוע עם מומנט כפול למלגזות

  חברה אמריקנית מודיעה על התקדמות בפיתוח מנוע עם מומנט כפול המתאים במיוחד למלגזות וגםלכלי רכב א

מנועי הדיזל משיבים מלחמה

  לנוכח החמרת הרגולציה באירופה נגד זיהום האוויר, יצרני מנועי הדיזל נענים לאתגר. דוגמה טובה לכך ה

בשרשרת האספקה

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

       מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים לניסו

גמישות בשרשרת האספקה

 אתר ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה מביא (באנגלית) תוצאות סקר של חברת ייעוץ ידועה, המזהה 5 דרכים  לה

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

מרכזים לוגיסטיים

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

בוס דיימקס ומאנטיס השלימו פרויקט במפעל אמברוזיה של סולגאר

חברת בוס דיימקס, המשווקת ומטמיעה את פתרון WMS של Mantis לניהול מלא שלשרשרת האספקה, השלימה עלייה מוצלחת

אספקה מרכזית ברשתות הקמעונאות

  הערך של ניהול מרכזי   זאב מנצור, מנהל אגף שרשרת האספקה, שופרסל   מודל אספקה מרכזית מיושם

מלאי ורכש

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

סיפורי פרוייקטים

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת