Get Adobe Flash player

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

כתבות מערכת

ספקי מלגזות מובילים של 2014

  1. טויוטה שוב מובילה עם גידול של 12%בהכנסות: 7.7 מיליארד דולר. מנהליה מייחסים את הגידול למודל 8 ולרכש חברת קדקייד. 2. קבוצת KION (לינדה) עם הכנסות של 6.11 מיליארד דולר. 3. יו

זה מה שיישאר מהמלגזה?

 חוקר גרמני מאונ' שטוטגארט מאמין שהמלגזה המוכרת לנו מיותרת ואפשר להסתפק בשינימזלג שלה, שימלאו את תפקידה העיקרי: לשאת דברים.   שיני המזלג המהפכני יפעלו אוטונ

בימי מלחמה

  צבי גלייאני (97) ממייסדי ניר-עם, מסרב להפצרות להתפנות מביתו בקיבוץ. "לא חלמתי שעוד נצטרך לעמוד במצבים כאלו" הוא אומר לי בשיחת טלפון. יורם בוטניק        

ועיקרן תחילה...

איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


רישום מלגזות מיובאות לישראל

 תחילת אוגוסט 2014

 
הנתונים נמסרים ע"י נחום וולניץ, אגף צמ"ה, משרד התחבורה
  
היצרן

דיזל

חשמל

ידני
מפעיל הולך
טויוטה
164
45
2
ניסאן
32
-
1
סטיל
 41
167
55
אטלט
77
140
15
לינדה
83
114
19
הייסטר
54
12
 
יונגנהיינריך
9
87
13
YALE
16
 9
 
BT
-
28
38
E.P.
19
24
16
דייהו Doosan
29
 
 
תאי-ליפט
5
 
 
Heli
 12
5
-
 maxi-lift
11
8
 
ריימונד
 
COMATSU
   
-
MAXIMAL
46
2
-
קלמאר
1
-
 
קטרפילר
2
 
-
LIFTER     27
מניטו 32   -
Clark 16 9  
Feeler 16    
 סווטראק  2    
יונדאי 14   -
ליגונג 8    7
Crown   24  
ליפטר     16 
 ZOWELL     17
סך הכול      

 

הערה: לא כל המלגזות הנרשמות בארץ מופיעות בטבלה

נרשם גם יבוא של 45 דיזל ו-95 חשמליות משומשות

 

מערכות ניהול מחסן באתרי נייר חדרה

 שמחה קניגסבוך- מנהל מערכות מידע נייר חדרה

 

 מתוך מצגות הכנס ה-3 לטכנולוגיות מתקדמות בשרשרת האספקה של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה, פברואר 2013

 

modiin.540

 

 

 בניהול מחסן קונוונציונאלי בעזרת מערכת ממוחשבת, המערכת מתזמנת משימות קבלת סחורה, פיזור מהקבלה, ריענון (העברה מאיתורי אחסון לאיתורי ליקוט), ליקוט, החזרת סחורה מלקוחות, החזרת סחורה לספקים, ספירות מלאי מתנהלת אופטימיזציה של ביצוע משימות.

בעזרתה ניתן להשיג עבודה יעילה של המחסן, יכולת ניהול אצוות, אמינות מלאי גבוהה, חיסכון בשטח אחסון, זמינות מידע על תפוקות של עובדים, מלגזות, עמדות עבודה ותמיכה במנגנוני פרמיות.

 

במחסן אוטומטי מתקדם נמצא שילוב טכנולוגיות ואמצעים מתקדמים כמו:איסוף קולי, שינוע משטחים אִחסון במערכות אוטומטיות מבוססות עגורנים, אִחסון גבוה, Radio shuttle, Multi shuttle מגוון של סוגי כלים (מלגזות, מלקטות) קרוסלה, מערכות מיון ועוד.

 

בקבוצת נייר חדרה 8 מחסנים שבהם הותקנו בעשורים האחרונים מערכות ניהול מחסן.

נדרשת לכך תשתית טכנולוגית ומערכת עם ביצועים חזקים, גמישות, יכולת תחזוקה נוחה, מודולריות, יכולת קישוריות טובה.

התשתית שנבחרה: לינוקס, ג'אוה, פוסטגרס, מבנה התוכנה הוא בעל ליבה מרכזית הכוללת את המרכיבים הבסיסים של WMS עם יכולת התחברות טובה לתוספים ייעודיים.

להלן סקירה על 3 מחסני החברה והישגיהם בעקבות התקנת המערכת:

 

מחסן ניירות כתיבה והדפסה מודיעין
240 נפח אחסון: 16,000 משטחים

1,300 שורות ליקוט ביום

12 מלגזות הגש ומשקל נגדי

טכנולוגיית רדיו שאטל

התייעלות בעקבות הטמעת מערכת WMS

הגדלת נפח פעילות ב-20%

הקטנת כח אדם ב-15%

תלונות לקוח ל- 1000 שורות משלוח: מ-3 ל-0.7

עמידה בזמן אספקה: מ-89% ל-96%

עלייה לאוויר : 10/11/2009

סיום ליווי : 15/01/2010

 

מחסן גרפיטי

240.2 13,000 פריטים.

5,000 שורות ליקוט ביום

11 מלגזות (הגש, מלקטת בגובה 3-4 קומות),
רדיו שאטל, Pick-By-Light 
קומישינרים ועמדות ליקוט מהירות,
הקמת וסגירת קרטונים אוטומטית, מיון אוטומטי.

התייעלות בעקבות הטמעת מערכת WMS

הגדלת נפח פעילות: 15%

הקטנת שעות עבודה: 18%

הקטנת כח אדם: 33%

סה"כ התיעלות: 109%

עלייה לאוויר: 1/05/2011

סיום ליווי: 30/08/2011

 

מחסן חוגלה אלון תבור

120malgeza נפח אחסון: 9000 משטחים

היקף פעילות: 15 הובלות ביום

כלים : 3 מלגזות משקל נגדי כפול

החלטה על יישום : 01/07/2012

עלייה לאוויר : 01/08/2012

סיום ליווי : 15/08/2012

 

במהלך השנה תשלים נייר חדרה התקנת מערכות גם במחסני חוגלה – חיפה: (אפריל 2013), כתיבה והדפסה – חדרה (יולי 2013), חוגלה – צריפין: נובמבר 2013

 

לסיכום: במחסנים "פשוטים" יש לשקול אם כדאי בכלל לעבוד עם מערכת WMS.

במחסנים גדולים, במחסנים מרובי טרנזקציות או מרובי פריטים התרומה של יישום מערכת WMS תהיה

משמעותית. מערכת גמישה עם יכולת התאמה לצרכים ייחודיים יכולה לשפר את היעילות בעשרות אחוזים.

השיפור האמור בסעיף הקודם יהיה הרבה יותר משמעותי כאשר יש הפעלה של אמצעים אוטומטיים.

 

554warehouse

מחסן גרפיטי

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

2014   machine logistinet banner
 danziv   globus 

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

ront

שליטה ובקרה ברשת

טכנולוגיות לאיסוף נתונים ממוחשב

על פי כתבה במגזין MMH אוקטובר 2011 בכתבה במגזין MMH מאוקטובר 2011 מופיעה סקירה בסיסית על הטכנולוגיות הנפו

הטמעת מערכת ERP בענף המזון - מניסיונה של פריניר

עמיחי קידר חברת אינטנטיה   הפרויקט כלל את כל המודולים בנושאי התכנון והייצור, השיווק והמכירות, ה

גל שלישי באיסוף קולי

  גל שלישי באיסוף קולי  טכנולוגיית האיסוף הקולי שחדרה לשוק העולמי בראשית שנות ה-90 התאפיינה בחומ

מלגזות

דירוג יצרני מלגזות בעולם

המגזין הגרמני dhf Intralogistik מביא את דירוג היצרנים בשנים 2012-2013   טויוטה KION (לינדה, סטיל, OM, באולי, פנו

אפשרויות חדשות בליסינג תפעולי

כנראה שכיום (בארה"ב לפחות) קרוב ל-65% הם חוזי ליסינג והשאר רכישה לבעלות – התהליך התחזק בזמן המיתון הכ

שימוש גובר בדלק מימני ברכב ובמלגזות

 בימים אלה השיקה יונדאי את דגם רכב המבוסס על הנעה באמצעות תאי דלק, כשמנוע זה מוזן במימן לצורך הפק

בשרשרת האספקה

הפק יתרון מתנודתיות שרשרת האספקה

המציאות מוכיחה שיש לא מעט טכנולוגיות שהבטיחו רבות ואכזבו בסופו של דבר. הלהיט כיום הוא ייצור תלת-מימ

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

       מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים לניסו

האם התלת-מימד מאיים על שרשרות האספקה?

מאת פרופ' יוסי שפי, MIT     עם התגברות ה"באז" סביב הופעת האפשרות לייצור תלת-ממדי, הישראלי פרופ' יו

מרכזים לוגיסטיים

ספקי מלגזות מובילים של 2014

  1. טויוטה שוב מובילה עם גידול של 12%בהכנסות: 7.7 מיליארד דולר. מנהליה מייחסים את הגידול למודל 8 ולרכ

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

דירוג יצרני מלגזות בעולם

המגזין הגרמני dhf Intralogistik מביא את דירוג היצרנים בשנים 2012-2013   טויוטה KION (לינדה, סטיל, OM, באולי, פנו

מלאי ורכש

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

האם אפשר להוציא גם את הרכש למיקור חוץ?

 ארז לוי מנהל תפעול ושרשרת אספקה, אפלייד מטריאלס אירופה   ניתן לסווג את פעילות הרכש לשני תחומ

סיפורי פרוייקטים

על תכנון המרכז הלוגיסטי של חוגלה-קימברלי

על תכנון המרכז הלוגיסטי של חוגלה-קימברלי ירון לוקר וגילי גבירצמן יורם רוזנשטוק ושות' מהנדסים יועצ

מצגות כנס הפסגה הבינ"ל לניהול שרשרת האספקה

בעקבות מצגות בפסגה הבינ"ל לניהול שרשרת האספקה של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה      

איחוד כוחות לוגיסטי באלביט

    על פי סקירת בועז קליין, מנהל תחום יבוא-יצוא בקבוצת אלביט     הפסגה הבינ"ל לניהול שר