Get Adobe Flash player

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

כתבות מערכת

ספקי מלגזות מובילים של 2014

  1. טויוטה שוב מובילה עם גידול של 12%בהכנסות: 7.7 מיליארד דולר. מנהליה מייחסים את הגידול למודל 8 ולרכש חברת קדקייד. 2. קבוצת KION (לינדה) עם הכנסות של 6.11 מיליארד דולר. 3. יו

זה קשור!

  במרכז שילוח גדול בפלורידה התגלו פגיעות רבות במוצרים ששונעו במלגזות שלו, ואיש לא הבחין בסיבה לכך.חשיבה מחוץ לקופסה ונתונים שעלו מאנליזה של נתונים שאינם קשורים ל

סחר אלקטרוני – תנאים להצלחה

  צרכנים בארה"ב הוציאו 56.1 מיליארד דולר על רכש דרך אתרים אלקטרוניים ברבע הראשון של השנה, ובמכירות דרך סלולאר עוד 7.3 מיליארד.היקף הסחר האלקטרוני בשוק הקמעוני שם יג

ועיקרן תחילה...

תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


קידמה זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות

חברת קידמה (נציגת סטיל וניסאן בישראל) זכתה בימים אלו במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות משקל נגדי חשמליות בעלות כושר הרמה של 1.5 טון, על כך מדווח עלון החדשות של 'מי ומה בשרשרת האספקה'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקת כ-70 מלגזות משקל נגדי חשמליות. המכרז כלל דרישה לאספקת חלפים וכן הסכם אחזקה של המלגזות. קידמה הינה ספק מורשה של משרד הביטחון מזה שנים רבות, ולמרות זאת, היה על החברה לעמוד במספר דרישות על מנת לעבור את תהליך ההתמחרות בהצלחה. חלק מהדרישות כללו בדיקות ועמידה בתקנים מחמירים על פי התקן האירופאי הגבוה ביותר הקיים היום. המלגזות יסופקו עד סוף השנה לאתרים שונים לפי דרישת משרד הביטחון.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


נחנך מרלו"ג מגה בקיבוץ אייל

מגה חנכה ביולי מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. המרלו"ג בתכנון משרד רוזנשטוק\שיפור הנדסה ולוגיסטיקה.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


קידמה זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות

חברת קידמה (נציגת סטיל וניסאן בישראל) זכתה בימים אלו במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות משקל נגדי חשמליות בעלות כושר הרמה של 1.5 טון, על כך מדווח עלון החדשות של 'מי ומה בשרשרת האספקה'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקת כ-70 מלגזות משקל נגדי חשמליות. המכרז כלל דרישה לאספקת חלפים וכן הסכם אחזקה של המלגזות. קידמה הינה ספק מורשה של משרד הביטחון מזה שנים רבות, ולמרות זאת, היה על החברה לעמוד במספר דרישות על מנת לעבור את תהליך ההתמחרות בהצלחה. חלק מהדרישות כללו בדיקות ועמידה בתקנים מחמירים על פי התקן האירופאי הגבוה ביותר הקיים היום. המלגזות יסופקו עד סוף השנה לאתרים שונים לפי דרישת משרד הביטחון.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


נחנך מרלו"ג מגה בקיבוץ אייל

מגה חנכה ביולי מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. המרלו"ג בתכנון משרד רוזנשטוק\שיפור הנדסה ולוגיסטיקה.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


קידמה זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות

חברת קידמה (נציגת סטיל וניסאן בישראל) זכתה בימים אלו במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות משקל נגדי חשמליות בעלות כושר הרמה של 1.5 טון, על כך מדווח עלון החדשות של 'מי ומה בשרשרת האספקה'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקת כ-70 מלגזות משקל נגדי חשמליות. המכרז כלל דרישה לאספקת חלפים וכן הסכם אחזקה של המלגזות. קידמה הינה ספק מורשה של משרד הביטחון מזה שנים רבות, ולמרות זאת, היה על החברה לעמוד במספר דרישות על מנת לעבור את תהליך ההתמחרות בהצלחה. חלק מהדרישות כללו בדיקות ועמידה בתקנים מחמירים על פי התקן האירופאי הגבוה ביותר הקיים היום. המלגזות יסופקו עד סוף השנה לאתרים שונים לפי דרישת משרד הביטחון.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


נחנך מרלו"ג מגה בקיבוץ אייל

מגה חנכה ביולי מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. המרלו"ג בתכנון משרד רוזנשטוק\שיפור הנדסה ולוגיסטיקה.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


קידמה זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות

חברת קידמה (נציגת סטיל וניסאן בישראל) זכתה בימים אלו במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות משקל נגדי חשמליות בעלות כושר הרמה של 1.5 טון, על כך מדווח עלון החדשות של 'מי ומה בשרשרת האספקה'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקת כ-70 מלגזות משקל נגדי חשמליות. המכרז כלל דרישה לאספקת חלפים וכן הסכם אחזקה של המלגזות. קידמה הינה ספק מורשה של משרד הביטחון מזה שנים רבות, ולמרות זאת, היה על החברה לעמוד במספר דרישות על מנת לעבור את תהליך ההתמחרות בהצלחה. חלק מהדרישות כללו בדיקות ועמידה בתקנים מחמירים על פי התקן האירופאי הגבוה ביותר הקיים היום. המלגזות יסופקו עד סוף השנה לאתרים שונים לפי דרישת משרד הביטחון.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


נחנך מרלו"ג מגה בקיבוץ אייל

מגה חנכה ביולי מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. המרלו"ג בתכנון משרד רוזנשטוק\שיפור הנדסה ולוגיסטיקה.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


קידמה זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות

חברת קידמה (נציגת סטיל וניסאן בישראל) זכתה בימים אלו במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות משקל נגדי חשמליות בעלות כושר הרמה של 1.5 טון, על כך מדווח עלון החדשות של 'מי ומה בשרשרת האספקה'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקת כ-70 מלגזות משקל נגדי חשמליות. המכרז כלל דרישה לאספקת חלפים וכן הסכם אחזקה של המלגזות. קידמה הינה ספק מורשה של משרד הביטחון מזה שנים רבות, ולמרות זאת, היה על החברה לעמוד במספר דרישות על מנת לעבור את תהליך ההתמחרות בהצלחה. חלק מהדרישות כללו בדיקות ועמידה בתקנים מחמירים על פי התקן האירופאי הגבוה ביותר הקיים היום. המלגזות יסופקו עד סוף השנה לאתרים שונים לפי דרישת משרד הביטחון.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


נחנך מרלו"ג מגה בקיבוץ אייל

מגה חנכה ביולי מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. המרלו"ג בתכנון משרד רוזנשטוק\שיפור הנדסה ולוגיסטיקה.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


קידמה זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות

חברת קידמה (נציגת סטיל וניסאן בישראל) זכתה בימים אלו במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות משקל נגדי חשמליות בעלות כושר הרמה של 1.5 טון, על כך מדווח עלון החדשות של 'מי ומה בשרשרת האספקה'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקת כ-70 מלגזות משקל נגדי חשמליות. המכרז כלל דרישה לאספקת חלפים וכן הסכם אחזקה של המלגזות. קידמה הינה ספק מורשה של משרד הביטחון מזה שנים רבות, ולמרות זאת, היה על החברה לעמוד במספר דרישות על מנת לעבור את תהליך ההתמחרות בהצלחה. חלק מהדרישות כללו בדיקות ועמידה בתקנים מחמירים על פי התקן האירופאי הגבוה ביותר הקיים היום. המלגזות יסופקו עד סוף השנה לאתרים שונים לפי דרישת משרד הביטחון.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


נחנך מרלו"ג מגה בקיבוץ אייל

מגה חנכה ביולי מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. המרלו"ג בתכנון משרד רוזנשטוק\שיפור הנדסה ולוגיסטיקה.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


קידמה זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות

חברת קידמה (נציגת סטיל וניסאן בישראל) זכתה בימים אלו במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות משקל נגדי חשמליות בעלות כושר הרמה של 1.5 טון, על כך מדווח עלון החדשות של 'מי ומה בשרשרת האספקה'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקת כ-70 מלגזות משקל נגדי חשמליות. המכרז כלל דרישה לאספקת חלפים וכן הסכם אחזקה של המלגזות. קידמה הינה ספק מורשה של משרד הביטחון מזה שנים רבות, ולמרות זאת, היה על החברה לעמוד במספר דרישות על מנת לעבור את תהליך ההתמחרות בהצלחה. חלק מהדרישות כללו בדיקות ועמידה בתקנים מחמירים על פי התקן האירופאי הגבוה ביותר הקיים היום. המלגזות יסופקו עד סוף השנה לאתרים שונים לפי דרישת משרד הביטחון.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


נחנך מרלו"ג מגה בקיבוץ אייל

מגה חנכה ביולי מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. המרלו"ג בתכנון משרד רוזנשטוק\שיפור הנדסה ולוגיסטיקה.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


קידמה זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות

חברת קידמה (נציגת סטיל וניסאן בישראל) זכתה בימים אלו במכרז משרד הביטחון לאספקת מלגזות משקל נגדי חשמליות בעלות כושר הרמה של 1.5 טון, על כך מדווח עלון החדשות של 'מי ומה בשרשרת האספקה'. בחודש מאי השנה פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקת כ-70 מלגזות משקל נגדי חשמליות. המכרז כלל דרישה לאספקת חלפים וכן הסכם אחזקה של המלגזות. קידמה הינה ספק מורשה של משרד הביטחון מזה שנים רבות, ולמרות זאת, היה על החברה לעמוד במספר דרישות על מנת לעבור את תהליך ההתמחרות בהצלחה. חלק מהדרישות כללו בדיקות ועמידה בתקנים מחמירים על פי התקן האירופאי הגבוה ביותר הקיים היום. המלגזות יסופקו עד סוף השנה לאתרים שונים לפי דרישת משרד הביטחון.


איך לאבד מיליארד דולר

הטמעת מערכת ERP בחיל האוויר האמריקני נכשלה כישלון חרוץ, העלות למשלם המסים שם: 1 מיליארד דולרים. היא נועדה להחליף מאות מערכות ייעודיות ותיקות אולם לאחר 10 שנים הפרויקט בוטל בסוף 2012.
דו"ח של ועדת הקונגרס בפרשה הוא מסמך חובה לכל ארגון השוקל הטמעת מערכת כזו. הסיבות העיקריות לכישלון:
1. התנגדות 'תרבותית' לשינוי: אנשי חיל האוויר סירבו להסתגל לאמצעים ולדרישות חדשות שהתחייבו מהטמעת המערכת.
2. חוסר מנהיגות במהלך הפרויקט: איש משרשרת הפיקוד של חיל האוויר לא נקבע כאחראי על הפרויקט מתחילתו עד סופו. עקב כך נתקעו תהליכים עסקיים בכל המרחב הארגוני.
3. זלזול בסיכונים: למרות שנערך ניתוח סיכונים בראשית הפרויקט, האמצעים וההיערכות לקראתם היתה מתחת לכל ביקורת.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


נחנך מרלו"ג מגה בקיבוץ אייל

מגה חנכה ביולי מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. המרלו"ג בתכנון משרד רוזנשטוק\שיפור הנדסה ולוגיסטיקה.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


רישום מלגזות מיובאות לישראל

 תחילת ספטמבר 2014

 
הנתונים נמסרים ע"י נחום וולניץ, אגף צמ"ה, משרד התחבורה
  
היצרן

דיזל

חשמל

ידני
מפעיל הולך
טויוטה
180
49
2
ניסאן
32
-
1
סטיל
 42
181
55
אטלט
96
162
15
לינדה
92
123
27
הייסטר
63
12
 
יונגנהיינריך
10
97
14
YALE
20
 9
 
BT
-
28
43
E.P.
25
24
18
דייהו Doosan
32
 1
 
תאי-ליפט
7
 
 
Heli
17
7
-
 maxi-lift
12
10
 
ריימונד
 
COMATSU
   
-
MAXIMAL
57
2
-
קלמאר
1
-
 
קטרפילר
2
 
-
LIFTER     36
מניטו 35   -
Clark 19 10  
Feeler 20    
 סווטראק  2    
יונדאי 16   -
ליגונג 8    7
Crown   24  
ליפטר     36
 ZOWELL     17
סך הכול  809  747  246

 

הערה: לא כל המלגזות הנרשמות בארץ מופיעות בטבלה

 

מערכות ניהול מחסן באתרי נייר חדרה

 שמחה קניגסבוך- מנהל מערכות מידע נייר חדרה

 

 מתוך מצגות הכנס ה-3 לטכנולוגיות מתקדמות בשרשרת האספקה של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה, פברואר 2013

 

modiin.540

 

 

 בניהול מחסן קונוונציונאלי בעזרת מערכת ממוחשבת, המערכת מתזמנת משימות קבלת סחורה, פיזור מהקבלה, ריענון (העברה מאיתורי אחסון לאיתורי ליקוט), ליקוט, החזרת סחורה מלקוחות, החזרת סחורה לספקים, ספירות מלאי מתנהלת אופטימיזציה של ביצוע משימות.

בעזרתה ניתן להשיג עבודה יעילה של המחסן, יכולת ניהול אצוות, אמינות מלאי גבוהה, חיסכון בשטח אחסון, זמינות מידע על תפוקות של עובדים, מלגזות, עמדות עבודה ותמיכה במנגנוני פרמיות.

 

במחסן אוטומטי מתקדם נמצא שילוב טכנולוגיות ואמצעים מתקדמים כמו:איסוף קולי, שינוע משטחים אִחסון במערכות אוטומטיות מבוססות עגורנים, אִחסון גבוה, Radio shuttle, Multi shuttle מגוון של סוגי כלים (מלגזות, מלקטות) קרוסלה, מערכות מיון ועוד.

 

בקבוצת נייר חדרה 8 מחסנים שבהם הותקנו בעשורים האחרונים מערכות ניהול מחסן.

נדרשת לכך תשתית טכנולוגית ומערכת עם ביצועים חזקים, גמישות, יכולת תחזוקה נוחה, מודולריות, יכולת קישוריות טובה.

התשתית שנבחרה: לינוקס, ג'אוה, פוסטגרס, מבנה התוכנה הוא בעל ליבה מרכזית הכוללת את המרכיבים הבסיסים של WMS עם יכולת התחברות טובה לתוספים ייעודיים.

להלן סקירה על 3 מחסני החברה והישגיהם בעקבות התקנת המערכת:

 

מחסן ניירות כתיבה והדפסה מודיעין
240 נפח אחסון: 16,000 משטחים

1,300 שורות ליקוט ביום

12 מלגזות הגש ומשקל נגדי

טכנולוגיית רדיו שאטל

התייעלות בעקבות הטמעת מערכת WMS

הגדלת נפח פעילות ב-20%

הקטנת כח אדם ב-15%

תלונות לקוח ל- 1000 שורות משלוח: מ-3 ל-0.7

עמידה בזמן אספקה: מ-89% ל-96%

עלייה לאוויר : 10/11/2009

סיום ליווי : 15/01/2010

 

מחסן גרפיטי

240.2 13,000 פריטים.

5,000 שורות ליקוט ביום

11 מלגזות (הגש, מלקטת בגובה 3-4 קומות),
רדיו שאטל, Pick-By-Light 
קומישינרים ועמדות ליקוט מהירות,
הקמת וסגירת קרטונים אוטומטית, מיון אוטומטי.

התייעלות בעקבות הטמעת מערכת WMS

הגדלת נפח פעילות: 15%

הקטנת שעות עבודה: 18%

הקטנת כח אדם: 33%

סה"כ התיעלות: 109%

עלייה לאוויר: 1/05/2011

סיום ליווי: 30/08/2011

 

מחסן חוגלה אלון תבור

120malgeza נפח אחסון: 9000 משטחים

היקף פעילות: 15 הובלות ביום

כלים : 3 מלגזות משקל נגדי כפול

החלטה על יישום : 01/07/2012

עלייה לאוויר : 01/08/2012

סיום ליווי : 15/08/2012

 

במהלך השנה תשלים נייר חדרה התקנת מערכות גם במחסני חוגלה – חיפה: (אפריל 2013), כתיבה והדפסה – חדרה (יולי 2013), חוגלה – צריפין: נובמבר 2013

 

לסיכום: במחסנים "פשוטים" יש לשקול אם כדאי בכלל לעבוד עם מערכת WMS.

במחסנים גדולים, במחסנים מרובי טרנזקציות או מרובי פריטים התרומה של יישום מערכת WMS תהיה

משמעותית. מערכת גמישה עם יכולת התאמה לצרכים ייחודיים יכולה לשפר את היעילות בעשרות אחוזים.

השיפור האמור בסעיף הקודם יהיה הרבה יותר משמעותי כאשר יש הפעלה של אמצעים אוטומטיים.

 

554warehouse

מחסן גרפיטי

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

2014   machine logistinet banner
 danziv   globus 

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

NKidma170 180

Alternative flash content

Requirements

ront

שליטה ובקרה ברשת

הטמעת מערך ברקוד במחסן טכני

מניסיונה של חברת כימדע כימיקלים עדינים  טל לזרוב, מנמ"ר כימדע כימדע כימיקלים עדינים הינה חברה תע

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

גל שלישי באיסוף קולי

  גל שלישי באיסוף קולי  טכנולוגיית האיסוף הקולי שחדרה לשוק העולמי בראשית שנות ה-90 התאפיינה בחומ

מלגזות

יבואני מלגזות מובילים בישראל

      חברת G-E:משווקת מלגזות Feeler, קלארק אירופה, (ג'ינג'יאנג הוואי, משווקתבשם ג'נרל ליפט מקבוצת

דירוג יצרני מלגזות בעולם

המגזין הגרמני dhf Intralogistik מביא את דירוג היצרנים בשנים 2012-2013   טויוטה KION (לינדה, סטיל, OM, באולי, פנו

אפשרויות חדשות בליסינג תפעולי

כנראה שכיום (בארה"ב לפחות) קרוב ל-65% הם חוזי ליסינג והשאר רכישה לבעלות – התהליך התחזק בזמן המיתון הכ

בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

גמישות בשרשרת האספקה

 אתר ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה מביא (באנגלית) תוצאות סקר של חברת ייעוץ ידועה, המזהה 5 דרכים  לה

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

מרכזים לוגיסטיים

ספקי מלגזות מובילים של 2014

  1. טויוטה שוב מובילה עם גידול של 12%בהכנסות: 7.7 מיליארד דולר. מנהליה מייחסים את הגידול למודל 8 ולרכ

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

מי ישרוד בעולם הדיגיטלי?

  תקציר מאמר מקיף באתר מק'נזי, מאי 2014 מאת: Martin Hirt and Paul Willmott   תירגם וערך: יורם בוטניק המעבר של

מלאי ורכש

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

פורטל ספקים – כך רוכשים בארגונים במאה ה-21

מאת: דניאל כרמי, מנהל המכירות, סטור נקסט, אשר פיתחה פורטל ספקים לניהול מקוון של שרשרת האספקה  כיו

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה