Get Adobe Flash player

כתבות מערכת

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגידולו ובהפקתו הועסקו 45,000 עובדים, אך בשנות ה-60 הופיע הקומביין לקציר ו

במכשירי תנועה - הליסינג כבר לא משתלם

​יורם בוטניק:       כבר היינו פה לפני כשלוש שנים ואפילו פגשנו אז את רונן בהרב, כיום מנהל מחלקת מלגזות בקבוצת "מכשירי תנועה" השוכנת בפארק תעשיות ראם

נבחרי 2015 של Plant Engineering

 על פי משאל רחב היקף בין קוראיו, מדרג המגזין האמריקני הידוע מגוון מדי שנה כלים ומוצרים מצטיינים שנבחנו במפעלי התעשייה שם. בשנת 2015  הזוכים הם: מדליית זהב: מלגזה

ועיקרן תחילה...

המועמדות למלגזת השנה של IFOY

הארגון הבינ"ל למלגזות IFOY פירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכללה ברשימה גם מלגזה מבית היוצר של BYD הסינית (חשמלית, 3 גלגלים),קראון, יונגהיינריך, סטיל, טויוטה (עם(Traigo ו-SSI Schafer.
הבחירה הסופית בזוכים תיערך בתערוכתCeMAT בהנובר ב-31 במאי השנה.
5 המועמדים שהגיעו לגמר בקטגוריה של מרלו"גים ומרכזי הפצה הן:
יונגהיינריך עם EKX 516
סטיל עם EXV-SF16i
טויוטה עם BT Staxio
קראון עם RT 4020
יונגהיינריך עם EZS 51000 (tugger train)
בקטגוריה של כלי רכב ייחודי הפיינליסטים הם:
יונגהיינריך EFQ 325
סטיל עם CX-S 16 שהוא מאסף הזמנות אופקי


שנה מוצלחת ליונגהיינריך

קבוצת יונגהיינריך מדווחת על הישגים יפים בכל הפרמטרים בשנה החולפת כאשר ההכנסה הגיעה ל-138 מיליון יורו. בקבוצה התקבלו הזמנות ל-97,100 מלגזות (1.1 מיליון יחידות בכל העולם).


טויוטה בוחנת תאי דלק מימני למלגזות שלה

זאת נוכח הציפייה לקיצוץ חד בפליטות דו תחמוצת הפחמן של טכנולוגיה זו מול אחרות. ערים גדולות יפן כמו יוקוהמה וקאווסאקי התאחדו למיזם עם טויוטה לבחינה מעשית של הנושא. חשמל המופק מאנרגיית רוח ביוקוהמה ישמש לאלקטרוליזה של מימן, שיידחס, יאוחסן וישונע במכלי דלק מימני לם-4 אתרים, ביניהם מפעל ייצור ושני מרלו"גים, שם ייבחן השימוש בו בתנאים שונים.
הרעיון הוא לבחון למעשה את כל האספקטים החשובים – טכנולוגית וכלכלית - הקשורים בייצור המימן, דחיסתו, אחסונו והובלתו, וכמובן השימוש ב-12 מלגזות בארבעה אתרים.


מפעל חדש לתאגיד KION בצ'כיה

המפעל ליד העיר פלזן בכושר ייצור של 12 אלף מלגזות בשנה מתואר כ'מפעל חכם' ומצטרף לשלושה מפעלים נוספים של התאגיד בצ'כיה. בתחילה יתרכז המפעל בייצור מלגזות היגש עבור לינדה.


סולר? מצבר? תא דלק מימני?

ג'וש בונד, MMH, ינואר 2016 סוקר את אפשרויות תדלוק המלגזות כיום לאור מעמדן העכשווי של שיטות אלו, וזאת בעקבות חוות-דעת של בעלי עניין בתחום.
בטויוטה למשל אומרים כי חלקן של מלגזות החשמל מגיע כבר ל-65% מתוך כלל שיטות ההנעה. כ-2000 מלגזות 80 וולט כאלו נמכרות בארה"ב מדי שנה והן לכאורה האלטרנטיבה העדיפה למשקלים של 3-4 טון. אך נדרשת כאן רמה גבוהה של תפעול ותחזוקה של המלגזה והסוללה כדי להגיע ליעילות וחיסכון – בעוד שהמתחרה תפעל היטב ובשיא כוחה כל זמן שיש סולר במיכל. ללא אימון רציני של המפעילים אתה עלול לגלות שהתוצאות רחוקות מן המובטח, וזה קורה למשל כאשר המפעיל לא מציית להתראת המצבר על כך שיש לטעון אותו מחדש. רבים גם מהססים מאוד לרכוש מצבר חדש, גם כאר ממש צריך, כי עלותו יקרה, רוב מכריע של לקוחותינו זקוקים לעוד מצבר אך לא ירכשו אותו ויחפשו כל תירוץ להימנע מכך, ונדירים המקרים שיש ללקוח מצברים יותר מן הדרוש.
מצברי תא-דלק מימני ויון-ליתיום

מעריכים כי כ-9000 מלגזות מצוידות במצברי מימן כיום בארה"ב. כמה חברות ענק כבר הצטיידו בהם (כ-2600 רק בוול-מארט) ומדווחים על חיסכון גדול בצריכת דלק וחשמל (לטעינת מצברי חשמל). חברת Nuvera מציעה יחידת הפקת מימן מגז טבעי ומים המייצרת 50 ק"ג מימן ביום.
במצברי יון-ליתיום משמשים כיום בעיקר מלגזות מפעיל הולך של טויוטה, ריימונד וקראון.


המועמדות למלגזת השנה של IFOY

הארגון הבינ"ל למלגזות IFOY פירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכללה ברשימה גם מלגזה מבית היוצר של BYD הסינית (חשמלית, 3 גלגלים),קראון, יונגהיינריך, סטיל, טויוטה (עם(Traigo ו-SSI Schafer.
הבחירה הסופית בזוכים תיערך בתערוכתCeMAT בהנובר ב-31 במאי השנה.
5 המועמדים שהגיעו לגמר בקטגוריה של מרלו"גים ומרכזי הפצה הן:
יונגהיינריך עם EKX 516
סטיל עם EXV-SF16i
טויוטה עם BT Staxio
קראון עם RT 4020
יונגהיינריך עם EZS 51000 (tugger train)
בקטגוריה של כלי רכב ייחודי הפיינליסטים הם:
יונגהיינריך EFQ 325
סטיל עם CX-S 16 שהוא מאסף הזמנות אופקי


שנה מוצלחת ליונגהיינריך

קבוצת יונגהיינריך מדווחת על הישגים יפים בכל הפרמטרים בשנה החולפת כאשר ההכנסה הגיעה ל-138 מיליון יורו. בקבוצה התקבלו הזמנות ל-97,100 מלגזות (1.1 מיליון יחידות בכל העולם).


טויוטה בוחנת תאי דלק מימני למלגזות שלה

זאת נוכח הציפייה לקיצוץ חד בפליטות דו תחמוצת הפחמן של טכנולוגיה זו מול אחרות. ערים גדולות יפן כמו יוקוהמה וקאווסאקי התאחדו למיזם עם טויוטה לבחינה מעשית של הנושא. חשמל המופק מאנרגיית רוח ביוקוהמה ישמש לאלקטרוליזה של מימן, שיידחס, יאוחסן וישונע במכלי דלק מימני לם-4 אתרים, ביניהם מפעל ייצור ושני מרלו"גים, שם ייבחן השימוש בו בתנאים שונים.
הרעיון הוא לבחון למעשה את כל האספקטים החשובים – טכנולוגית וכלכלית - הקשורים בייצור המימן, דחיסתו, אחסונו והובלתו, וכמובן השימוש ב-12 מלגזות בארבעה אתרים.


מפעל חדש לתאגיד KION בצ'כיה

המפעל ליד העיר פלזן בכושר ייצור של 12 אלף מלגזות בשנה מתואר כ'מפעל חכם' ומצטרף לשלושה מפעלים נוספים של התאגיד בצ'כיה. בתחילה יתרכז המפעל בייצור מלגזות היגש עבור לינדה.


סולר? מצבר? תא דלק מימני?

ג'וש בונד, MMH, ינואר 2016 סוקר את אפשרויות תדלוק המלגזות כיום לאור מעמדן העכשווי של שיטות אלו, וזאת בעקבות חוות-דעת של בעלי עניין בתחום.
בטויוטה למשל אומרים כי חלקן של מלגזות החשמל מגיע כבר ל-65% מתוך כלל שיטות ההנעה. כ-2000 מלגזות 80 וולט כאלו נמכרות בארה"ב מדי שנה והן לכאורה האלטרנטיבה העדיפה למשקלים של 3-4 טון. אך נדרשת כאן רמה גבוהה של תפעול ותחזוקה של המלגזה והסוללה כדי להגיע ליעילות וחיסכון – בעוד שהמתחרה תפעל היטב ובשיא כוחה כל זמן שיש סולר במיכל. ללא אימון רציני של המפעילים אתה עלול לגלות שהתוצאות רחוקות מן המובטח, וזה קורה למשל כאשר המפעיל לא מציית להתראת המצבר על כך שיש לטעון אותו מחדש. רבים גם מהססים מאוד לרכוש מצבר חדש, גם כאר ממש צריך, כי עלותו יקרה, רוב מכריע של לקוחותינו זקוקים לעוד מצבר אך לא ירכשו אותו ויחפשו כל תירוץ להימנע מכך, ונדירים המקרים שיש ללקוח מצברים יותר מן הדרוש.
מצברי תא-דלק מימני ויון-ליתיום

מעריכים כי כ-9000 מלגזות מצוידות במצברי מימן כיום בארה"ב. כמה חברות ענק כבר הצטיידו בהם (כ-2600 רק בוול-מארט) ומדווחים על חיסכון גדול בצריכת דלק וחשמל (לטעינת מצברי חשמל). חברת Nuvera מציעה יחידת הפקת מימן מגז טבעי ומים המייצרת 50 ק"ג מימן ביום.
במצברי יון-ליתיום משמשים כיום בעיקר מלגזות מפעיל הולך של טויוטה, ריימונד וקראון.


המועמדות למלגזת השנה של IFOY

הארגון הבינ"ל למלגזות IFOY פירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכללה ברשימה גם מלגזה מבית היוצר של BYD הסינית (חשמלית, 3 גלגלים),קראון, יונגהיינריך, סטיל, טויוטה (עם(Traigo ו-SSI Schafer.
הבחירה הסופית בזוכים תיערך בתערוכתCeMAT בהנובר ב-31 במאי השנה.
5 המועמדים שהגיעו לגמר בקטגוריה של מרלו"גים ומרכזי הפצה הן:
יונגהיינריך עם EKX 516
סטיל עם EXV-SF16i
טויוטה עם BT Staxio
קראון עם RT 4020
יונגהיינריך עם EZS 51000 (tugger train)
בקטגוריה של כלי רכב ייחודי הפיינליסטים הם:
יונגהיינריך EFQ 325
סטיל עם CX-S 16 שהוא מאסף הזמנות אופקי


שנה מוצלחת ליונגהיינריך

קבוצת יונגהיינריך מדווחת על הישגים יפים בכל הפרמטרים בשנה החולפת כאשר ההכנסה הגיעה ל-138 מיליון יורו. בקבוצה התקבלו הזמנות ל-97,100 מלגזות (1.1 מיליון יחידות בכל העולם).


טויוטה בוחנת תאי דלק מימני למלגזות שלה

זאת נוכח הציפייה לקיצוץ חד בפליטות דו תחמוצת הפחמן של טכנולוגיה זו מול אחרות. ערים גדולות יפן כמו יוקוהמה וקאווסאקי התאחדו למיזם עם טויוטה לבחינה מעשית של הנושא. חשמל המופק מאנרגיית רוח ביוקוהמה ישמש לאלקטרוליזה של מימן, שיידחס, יאוחסן וישונע במכלי דלק מימני לם-4 אתרים, ביניהם מפעל ייצור ושני מרלו"גים, שם ייבחן השימוש בו בתנאים שונים.
הרעיון הוא לבחון למעשה את כל האספקטים החשובים – טכנולוגית וכלכלית - הקשורים בייצור המימן, דחיסתו, אחסונו והובלתו, וכמובן השימוש ב-12 מלגזות בארבעה אתרים.


מפעל חדש לתאגיד KION בצ'כיה

המפעל ליד העיר פלזן בכושר ייצור של 12 אלף מלגזות בשנה מתואר כ'מפעל חכם' ומצטרף לשלושה מפעלים נוספים של התאגיד בצ'כיה. בתחילה יתרכז המפעל בייצור מלגזות היגש עבור לינדה.


סולר? מצבר? תא דלק מימני?

ג'וש בונד, MMH, ינואר 2016 סוקר את אפשרויות תדלוק המלגזות כיום לאור מעמדן העכשווי של שיטות אלו, וזאת בעקבות חוות-דעת של בעלי עניין בתחום.
בטויוטה למשל אומרים כי חלקן של מלגזות החשמל מגיע כבר ל-65% מתוך כלל שיטות ההנעה. כ-2000 מלגזות 80 וולט כאלו נמכרות בארה"ב מדי שנה והן לכאורה האלטרנטיבה העדיפה למשקלים של 3-4 טון. אך נדרשת כאן רמה גבוהה של תפעול ותחזוקה של המלגזה והסוללה כדי להגיע ליעילות וחיסכון – בעוד שהמתחרה תפעל היטב ובשיא כוחה כל זמן שיש סולר במיכל. ללא אימון רציני של המפעילים אתה עלול לגלות שהתוצאות רחוקות מן המובטח, וזה קורה למשל כאשר המפעיל לא מציית להתראת המצבר על כך שיש לטעון אותו מחדש. רבים גם מהססים מאוד לרכוש מצבר חדש, גם כאר ממש צריך, כי עלותו יקרה, רוב מכריע של לקוחותינו זקוקים לעוד מצבר אך לא ירכשו אותו ויחפשו כל תירוץ להימנע מכך, ונדירים המקרים שיש ללקוח מצברים יותר מן הדרוש.
מצברי תא-דלק מימני ויון-ליתיום

מעריכים כי כ-9000 מלגזות מצוידות במצברי מימן כיום בארה"ב. כמה חברות ענק כבר הצטיידו בהם (כ-2600 רק בוול-מארט) ומדווחים על חיסכון גדול בצריכת דלק וחשמל (לטעינת מצברי חשמל). חברת Nuvera מציעה יחידת הפקת מימן מגז טבעי ומים המייצרת 50 ק"ג מימן ביום.
במצברי יון-ליתיום משמשים כיום בעיקר מלגזות מפעיל הולך של טויוטה, ריימונד וקראון.


המועמדות למלגזת השנה של IFOY

הארגון הבינ"ל למלגזות IFOY פירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכללה ברשימה גם מלגזה מבית היוצר של BYD הסינית (חשמלית, 3 גלגלים),קראון, יונגהיינריך, סטיל, טויוטה (עם(Traigo ו-SSI Schafer.
הבחירה הסופית בזוכים תיערך בתערוכתCeMAT בהנובר ב-31 במאי השנה.
5 המועמדים שהגיעו לגמר בקטגוריה של מרלו"גים ומרכזי הפצה הן:
יונגהיינריך עם EKX 516
סטיל עם EXV-SF16i
טויוטה עם BT Staxio
קראון עם RT 4020
יונגהיינריך עם EZS 51000 (tugger train)
בקטגוריה של כלי רכב ייחודי הפיינליסטים הם:
יונגהיינריך EFQ 325
סטיל עם CX-S 16 שהוא מאסף הזמנות אופקי


שנה מוצלחת ליונגהיינריך

קבוצת יונגהיינריך מדווחת על הישגים יפים בכל הפרמטרים בשנה החולפת כאשר ההכנסה הגיעה ל-138 מיליון יורו. בקבוצה התקבלו הזמנות ל-97,100 מלגזות (1.1 מיליון יחידות בכל העולם).


טויוטה בוחנת תאי דלק מימני למלגזות שלה

זאת נוכח הציפייה לקיצוץ חד בפליטות דו תחמוצת הפחמן של טכנולוגיה זו מול אחרות. ערים גדולות יפן כמו יוקוהמה וקאווסאקי התאחדו למיזם עם טויוטה לבחינה מעשית של הנושא. חשמל המופק מאנרגיית רוח ביוקוהמה ישמש לאלקטרוליזה של מימן, שיידחס, יאוחסן וישונע במכלי דלק מימני לם-4 אתרים, ביניהם מפעל ייצור ושני מרלו"גים, שם ייבחן השימוש בו בתנאים שונים.
הרעיון הוא לבחון למעשה את כל האספקטים החשובים – טכנולוגית וכלכלית - הקשורים בייצור המימן, דחיסתו, אחסונו והובלתו, וכמובן השימוש ב-12 מלגזות בארבעה אתרים.


מפעל חדש לתאגיד KION בצ'כיה

המפעל ליד העיר פלזן בכושר ייצור של 12 אלף מלגזות בשנה מתואר כ'מפעל חכם' ומצטרף לשלושה מפעלים נוספים של התאגיד בצ'כיה. בתחילה יתרכז המפעל בייצור מלגזות היגש עבור לינדה.


סולר? מצבר? תא דלק מימני?

ג'וש בונד, MMH, ינואר 2016 סוקר את אפשרויות תדלוק המלגזות כיום לאור מעמדן העכשווי של שיטות אלו, וזאת בעקבות חוות-דעת של בעלי עניין בתחום.
בטויוטה למשל אומרים כי חלקן של מלגזות החשמל מגיע כבר ל-65% מתוך כלל שיטות ההנעה. כ-2000 מלגזות 80 וולט כאלו נמכרות בארה"ב מדי שנה והן לכאורה האלטרנטיבה העדיפה למשקלים של 3-4 טון. אך נדרשת כאן רמה גבוהה של תפעול ותחזוקה של המלגזה והסוללה כדי להגיע ליעילות וחיסכון – בעוד שהמתחרה תפעל היטב ובשיא כוחה כל זמן שיש סולר במיכל. ללא אימון רציני של המפעילים אתה עלול לגלות שהתוצאות רחוקות מן המובטח, וזה קורה למשל כאשר המפעיל לא מציית להתראת המצבר על כך שיש לטעון אותו מחדש. רבים גם מהססים מאוד לרכוש מצבר חדש, גם כאר ממש צריך, כי עלותו יקרה, רוב מכריע של לקוחותינו זקוקים לעוד מצבר אך לא ירכשו אותו ויחפשו כל תירוץ להימנע מכך, ונדירים המקרים שיש ללקוח מצברים יותר מן הדרוש.
מצברי תא-דלק מימני ויון-ליתיום

מעריכים כי כ-9000 מלגזות מצוידות במצברי מימן כיום בארה"ב. כמה חברות ענק כבר הצטיידו בהם (כ-2600 רק בוול-מארט) ומדווחים על חיסכון גדול בצריכת דלק וחשמל (לטעינת מצברי חשמל). חברת Nuvera מציעה יחידת הפקת מימן מגז טבעי ומים המייצרת 50 ק"ג מימן ביום.
במצברי יון-ליתיום משמשים כיום בעיקר מלגזות מפעיל הולך של טויוטה, ריימונד וקראון.


המועמדות למלגזת השנה של IFOY

הארגון הבינ"ל למלגזות IFOY פירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכללה ברשימה גם מלגזה מבית היוצר של BYD הסינית (חשמלית, 3 גלגלים),קראון, יונגהיינריך, סטיל, טויוטה (עם(Traigo ו-SSI Schafer.
הבחירה הסופית בזוכים תיערך בתערוכתCeMAT בהנובר ב-31 במאי השנה.
5 המועמדים שהגיעו לגמר בקטגוריה של מרלו"גים ומרכזי הפצה הן:
יונגהיינריך עם EKX 516
סטיל עם EXV-SF16i
טויוטה עם BT Staxio
קראון עם RT 4020
יונגהיינריך עם EZS 51000 (tugger train)
בקטגוריה של כלי רכב ייחודי הפיינליסטים הם:
יונגהיינריך EFQ 325
סטיל עם CX-S 16 שהוא מאסף הזמנות אופקי


שנה מוצלחת ליונגהיינריך

קבוצת יונגהיינריך מדווחת על הישגים יפים בכל הפרמטרים בשנה החולפת כאשר ההכנסה הגיעה ל-138 מיליון יורו. בקבוצה התקבלו הזמנות ל-97,100 מלגזות (1.1 מיליון יחידות בכל העולם).


טויוטה בוחנת תאי דלק מימני למלגזות שלה

זאת נוכח הציפייה לקיצוץ חד בפליטות דו תחמוצת הפחמן של טכנולוגיה זו מול אחרות. ערים גדולות יפן כמו יוקוהמה וקאווסאקי התאחדו למיזם עם טויוטה לבחינה מעשית של הנושא. חשמל המופק מאנרגיית רוח ביוקוהמה ישמש לאלקטרוליזה של מימן, שיידחס, יאוחסן וישונע במכלי דלק מימני לם-4 אתרים, ביניהם מפעל ייצור ושני מרלו"גים, שם ייבחן השימוש בו בתנאים שונים.
הרעיון הוא לבחון למעשה את כל האספקטים החשובים – טכנולוגית וכלכלית - הקשורים בייצור המימן, דחיסתו, אחסונו והובלתו, וכמובן השימוש ב-12 מלגזות בארבעה אתרים.


מפעל חדש לתאגיד KION בצ'כיה

המפעל ליד העיר פלזן בכושר ייצור של 12 אלף מלגזות בשנה מתואר כ'מפעל חכם' ומצטרף לשלושה מפעלים נוספים של התאגיד בצ'כיה. בתחילה יתרכז המפעל בייצור מלגזות היגש עבור לינדה.


סולר? מצבר? תא דלק מימני?

ג'וש בונד, MMH, ינואר 2016 סוקר את אפשרויות תדלוק המלגזות כיום לאור מעמדן העכשווי של שיטות אלו, וזאת בעקבות חוות-דעת של בעלי עניין בתחום.
בטויוטה למשל אומרים כי חלקן של מלגזות החשמל מגיע כבר ל-65% מתוך כלל שיטות ההנעה. כ-2000 מלגזות 80 וולט כאלו נמכרות בארה"ב מדי שנה והן לכאורה האלטרנטיבה העדיפה למשקלים של 3-4 טון. אך נדרשת כאן רמה גבוהה של תפעול ותחזוקה של המלגזה והסוללה כדי להגיע ליעילות וחיסכון – בעוד שהמתחרה תפעל היטב ובשיא כוחה כל זמן שיש סולר במיכל. ללא אימון רציני של המפעילים אתה עלול לגלות שהתוצאות רחוקות מן המובטח, וזה קורה למשל כאשר המפעיל לא מציית להתראת המצבר על כך שיש לטעון אותו מחדש. רבים גם מהססים מאוד לרכוש מצבר חדש, גם כאר ממש צריך, כי עלותו יקרה, רוב מכריע של לקוחותינו זקוקים לעוד מצבר אך לא ירכשו אותו ויחפשו כל תירוץ להימנע מכך, ונדירים המקרים שיש ללקוח מצברים יותר מן הדרוש.
מצברי תא-דלק מימני ויון-ליתיום

מעריכים כי כ-9000 מלגזות מצוידות במצברי מימן כיום בארה"ב. כמה חברות ענק כבר הצטיידו בהם (כ-2600 רק בוול-מארט) ומדווחים על חיסכון גדול בצריכת דלק וחשמל (לטעינת מצברי חשמל). חברת Nuvera מציעה יחידת הפקת מימן מגז טבעי ומים המייצרת 50 ק"ג מימן ביום.
במצברי יון-ליתיום משמשים כיום בעיקר מלגזות מפעיל הולך של טויוטה, ריימונד וקראון.


המועמדות למלגזת השנה של IFOY

הארגון הבינ"ל למלגזות IFOY פירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכללה ברשימה גם מלגזה מבית היוצר של BYD הסינית (חשמלית, 3 גלגלים),קראון, יונגהיינריך, סטיל, טויוטה (עם(Traigo ו-SSI Schafer.
הבחירה הסופית בזוכים תיערך בתערוכתCeMAT בהנובר ב-31 במאי השנה.
5 המועמדים שהגיעו לגמר בקטגוריה של מרלו"גים ומרכזי הפצה הן:
יונגהיינריך עם EKX 516
סטיל עם EXV-SF16i
טויוטה עם BT Staxio
קראון עם RT 4020
יונגהיינריך עם EZS 51000 (tugger train)
בקטגוריה של כלי רכב ייחודי הפיינליסטים הם:
יונגהיינריך EFQ 325
סטיל עם CX-S 16 שהוא מאסף הזמנות אופקי


שנה מוצלחת ליונגהיינריך

קבוצת יונגהיינריך מדווחת על הישגים יפים בכל הפרמטרים בשנה החולפת כאשר ההכנסה הגיעה ל-138 מיליון יורו. בקבוצה התקבלו הזמנות ל-97,100 מלגזות (1.1 מיליון יחידות בכל העולם).


טויוטה בוחנת תאי דלק מימני למלגזות שלה

זאת נוכח הציפייה לקיצוץ חד בפליטות דו תחמוצת הפחמן של טכנולוגיה זו מול אחרות. ערים גדולות יפן כמו יוקוהמה וקאווסאקי התאחדו למיזם עם טויוטה לבחינה מעשית של הנושא. חשמל המופק מאנרגיית רוח ביוקוהמה ישמש לאלקטרוליזה של מימן, שיידחס, יאוחסן וישונע במכלי דלק מימני לם-4 אתרים, ביניהם מפעל ייצור ושני מרלו"גים, שם ייבחן השימוש בו בתנאים שונים.
הרעיון הוא לבחון למעשה את כל האספקטים החשובים – טכנולוגית וכלכלית - הקשורים בייצור המימן, דחיסתו, אחסונו והובלתו, וכמובן השימוש ב-12 מלגזות בארבעה אתרים.


מפעל חדש לתאגיד KION בצ'כיה

המפעל ליד העיר פלזן בכושר ייצור של 12 אלף מלגזות בשנה מתואר כ'מפעל חכם' ומצטרף לשלושה מפעלים נוספים של התאגיד בצ'כיה. בתחילה יתרכז המפעל בייצור מלגזות היגש עבור לינדה.


סולר? מצבר? תא דלק מימני?

ג'וש בונד, MMH, ינואר 2016 סוקר את אפשרויות תדלוק המלגזות כיום לאור מעמדן העכשווי של שיטות אלו, וזאת בעקבות חוות-דעת של בעלי עניין בתחום.
בטויוטה למשל אומרים כי חלקן של מלגזות החשמל מגיע כבר ל-65% מתוך כלל שיטות ההנעה. כ-2000 מלגזות 80 וולט כאלו נמכרות בארה"ב מדי שנה והן לכאורה האלטרנטיבה העדיפה למשקלים של 3-4 טון. אך נדרשת כאן רמה גבוהה של תפעול ותחזוקה של המלגזה והסוללה כדי להגיע ליעילות וחיסכון – בעוד שהמתחרה תפעל היטב ובשיא כוחה כל זמן שיש סולר במיכל. ללא אימון רציני של המפעילים אתה עלול לגלות שהתוצאות רחוקות מן המובטח, וזה קורה למשל כאשר המפעיל לא מציית להתראת המצבר על כך שיש לטעון אותו מחדש. רבים גם מהססים מאוד לרכוש מצבר חדש, גם כאר ממש צריך, כי עלותו יקרה, רוב מכריע של לקוחותינו זקוקים לעוד מצבר אך לא ירכשו אותו ויחפשו כל תירוץ להימנע מכך, ונדירים המקרים שיש ללקוח מצברים יותר מן הדרוש.
מצברי תא-דלק מימני ויון-ליתיום

מעריכים כי כ-9000 מלגזות מצוידות במצברי מימן כיום בארה"ב. כמה חברות ענק כבר הצטיידו בהם (כ-2600 רק בוול-מארט) ומדווחים על חיסכון גדול בצריכת דלק וחשמל (לטעינת מצברי חשמל). חברת Nuvera מציעה יחידת הפקת מימן מגז טבעי ומים המייצרת 50 ק"ג מימן ביום.
במצברי יון-ליתיום משמשים כיום בעיקר מלגזות מפעיל הולך של טויוטה, ריימונד וקראון.


המועמדות למלגזת השנה של IFOY

הארגון הבינ"ל למלגזות IFOY פירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכללה ברשימה גם מלגזה מבית היוצר של BYD הסינית (חשמלית, 3 גלגלים),קראון, יונגהיינריך, סטיל, טויוטה (עם(Traigo ו-SSI Schafer.
הבחירה הסופית בזוכים תיערך בתערוכתCeMAT בהנובר ב-31 במאי השנה.
5 המועמדים שהגיעו לגמר בקטגוריה של מרלו"גים ומרכזי הפצה הן:
יונגהיינריך עם EKX 516
סטיל עם EXV-SF16i
טויוטה עם BT Staxio
קראון עם RT 4020
יונגהיינריך עם EZS 51000 (tugger train)
בקטגוריה של כלי רכב ייחודי הפיינליסטים הם:
יונגהיינריך EFQ 325
סטיל עם CX-S 16 שהוא מאסף הזמנות אופקי


שנה מוצלחת ליונגהיינריך

קבוצת יונגהיינריך מדווחת על הישגים יפים בכל הפרמטרים בשנה החולפת כאשר ההכנסה הגיעה ל-138 מיליון יורו. בקבוצה התקבלו הזמנות ל-97,100 מלגזות (1.1 מיליון יחידות בכל העולם).


טויוטה בוחנת תאי דלק מימני למלגזות שלה

זאת נוכח הציפייה לקיצוץ חד בפליטות דו תחמוצת הפחמן של טכנולוגיה זו מול אחרות. ערים גדולות יפן כמו יוקוהמה וקאווסאקי התאחדו למיזם עם טויוטה לבחינה מעשית של הנושא. חשמל המופק מאנרגיית רוח ביוקוהמה ישמש לאלקטרוליזה של מימן, שיידחס, יאוחסן וישונע במכלי דלק מימני לם-4 אתרים, ביניהם מפעל ייצור ושני מרלו"גים, שם ייבחן השימוש בו בתנאים שונים.
הרעיון הוא לבחון למעשה את כל האספקטים החשובים – טכנולוגית וכלכלית - הקשורים בייצור המימן, דחיסתו, אחסונו והובלתו, וכמובן השימוש ב-12 מלגזות בארבעה אתרים.


מפעל חדש לתאגיד KION בצ'כיה

המפעל ליד העיר פלזן בכושר ייצור של 12 אלף מלגזות בשנה מתואר כ'מפעל חכם' ומצטרף לשלושה מפעלים נוספים של התאגיד בצ'כיה. בתחילה יתרכז המפעל בייצור מלגזות היגש עבור לינדה.


סולר? מצבר? תא דלק מימני?

ג'וש בונד, MMH, ינואר 2016 סוקר את אפשרויות תדלוק המלגזות כיום לאור מעמדן העכשווי של שיטות אלו, וזאת בעקבות חוות-דעת של בעלי עניין בתחום.
בטויוטה למשל אומרים כי חלקן של מלגזות החשמל מגיע כבר ל-65% מתוך כלל שיטות ההנעה. כ-2000 מלגזות 80 וולט כאלו נמכרות בארה"ב מדי שנה והן לכאורה האלטרנטיבה העדיפה למשקלים של 3-4 טון. אך נדרשת כאן רמה גבוהה של תפעול ותחזוקה של המלגזה והסוללה כדי להגיע ליעילות וחיסכון – בעוד שהמתחרה תפעל היטב ובשיא כוחה כל זמן שיש סולר במיכל. ללא אימון רציני של המפעילים אתה עלול לגלות שהתוצאות רחוקות מן המובטח, וזה קורה למשל כאשר המפעיל לא מציית להתראת המצבר על כך שיש לטעון אותו מחדש. רבים גם מהססים מאוד לרכוש מצבר חדש, גם כאר ממש צריך, כי עלותו יקרה, רוב מכריע של לקוחותינו זקוקים לעוד מצבר אך לא ירכשו אותו ויחפשו כל תירוץ להימנע מכך, ונדירים המקרים שיש ללקוח מצברים יותר מן הדרוש.
מצברי תא-דלק מימני ויון-ליתיום

מעריכים כי כ-9000 מלגזות מצוידות במצברי מימן כיום בארה"ב. כמה חברות ענק כבר הצטיידו בהם (כ-2600 רק בוול-מארט) ומדווחים על חיסכון גדול בצריכת דלק וחשמל (לטעינת מצברי חשמל). חברת Nuvera מציעה יחידת הפקת מימן מגז טבעי ומים המייצרת 50 ק"ג מימן ביום.
במצברי יון-ליתיום משמשים כיום בעיקר מלגזות מפעיל הולך של טויוטה, ריימונד וקראון.


המועמדות למלגזת השנה של IFOY

הארגון הבינ"ל למלגזות IFOY פירסם את 13 המלגזות שמתוכן תיבחר "מלגזת השנה" של 2016. לראשונה נכללה ברשימה גם מלגזה מבית היוצר של BYD הסינית (חשמלית, 3 גלגלים),קראון, יונגהיינריך, סטיל, טויוטה (עם(Traigo ו-SSI Schafer.
הבחירה הסופית בזוכים תיערך בתערוכתCeMAT בהנובר ב-31 במאי השנה.
5 המועמדים שהגיעו לגמר בקטגוריה של מרלו"גים ומרכזי הפצה הן:
יונגהיינריך עם EKX 516
סטיל עם EXV-SF16i
טויוטה עם BT Staxio
קראון עם RT 4020
יונגהיינריך עם EZS 51000 (tugger train)
בקטגוריה של כלי רכב ייחודי הפיינליסטים הם:
יונגהיינריך EFQ 325
סטיל עם CX-S 16 שהוא מאסף הזמנות אופקי


שנה מוצלחת ליונגהיינריך

קבוצת יונגהיינריך מדווחת על הישגים יפים בכל הפרמטרים בשנה החולפת כאשר ההכנסה הגיעה ל-138 מיליון יורו. בקבוצה התקבלו הזמנות ל-97,100 מלגזות (1.1 מיליון יחידות בכל העולם).


טויוטה בוחנת תאי דלק מימני למלגזות שלה

זאת נוכח הציפייה לקיצוץ חד בפליטות דו תחמוצת הפחמן של טכנולוגיה זו מול אחרות. ערים גדולות יפן כמו יוקוהמה וקאווסאקי התאחדו למיזם עם טויוטה לבחינה מעשית של הנושא. חשמל המופק מאנרגיית רוח ביוקוהמה ישמש לאלקטרוליזה של מימן, שיידחס, יאוחסן וישונע במכלי דלק מימני לם-4 אתרים, ביניהם מפעל ייצור ושני מרלו"גים, שם ייבחן השימוש בו בתנאים שונים.
הרעיון הוא לבחון למעשה את כל האספקטים החשובים – טכנולוגית וכלכלית - הקשורים בייצור המימן, דחיסתו, אחסונו והובלתו, וכמובן השימוש ב-12 מלגזות בארבעה אתרים.


מפעל חדש לתאגיד KION בצ'כיה

המפעל ליד העיר פלזן בכושר ייצור של 12 אלף מלגזות בשנה מתואר כ'מפעל חכם' ומצטרף לשלושה מפעלים נוספים של התאגיד בצ'כיה. בתחילה יתרכז המפעל בייצור מלגזות היגש עבור לינדה.


סולר? מצבר? תא דלק מימני?

ג'וש בונד, MMH, ינואר 2016 סוקר את אפשרויות תדלוק המלגזות כיום לאור מעמדן העכשווי של שיטות אלו, וזאת בעקבות חוות-דעת של בעלי עניין בתחום.
בטויוטה למשל אומרים כי חלקן של מלגזות החשמל מגיע כבר ל-65% מתוך כלל שיטות ההנעה. כ-2000 מלגזות 80 וולט כאלו נמכרות בארה"ב מדי שנה והן לכאורה האלטרנטיבה העדיפה למשקלים של 3-4 טון. אך נדרשת כאן רמה גבוהה של תפעול ותחזוקה של המלגזה והסוללה כדי להגיע ליעילות וחיסכון – בעוד שהמתחרה תפעל היטב ובשיא כוחה כל זמן שיש סולר במיכל. ללא אימון רציני של המפעילים אתה עלול לגלות שהתוצאות רחוקות מן המובטח, וזה קורה למשל כאשר המפעיל לא מציית להתראת המצבר על כך שיש לטעון אותו מחדש. רבים גם מהססים מאוד לרכוש מצבר חדש, גם כאר ממש צריך, כי עלותו יקרה, רוב מכריע של לקוחותינו זקוקים לעוד מצבר אך לא ירכשו אותו ויחפשו כל תירוץ להימנע מכך, ונדירים המקרים שיש ללקוח מצברים יותר מן הדרוש.
מצברי תא-דלק מימני ויון-ליתיום

מעריכים כי כ-9000 מלגזות מצוידות במצברי מימן כיום בארה"ב. כמה חברות ענק כבר הצטיידו בהם (כ-2600 רק בוול-מארט) ומדווחים על חיסכון גדול בצריכת דלק וחשמל (לטעינת מצברי חשמל). חברת Nuvera מציעה יחידת הפקת מימן מגז טבעי ומים המייצרת 50 ק"ג מימן ביום.
במצברי יון-ליתיום משמשים כיום בעיקר מלגזות מפעיל הולך של טויוטה, ריימונד וקראון.


רישום מלגזות מיובאות לישראל

125



רישום מלגזות בישראל

​אפריל 2016
 
הנתונים נמסרים ע"י נחום וולניץ, אגף צמ"ה, משרד התחבורה

 

היצרן

דיזל

חשמל

ידני
מפעיל הולך
סטיל 25 90 25
טויוטה
122
37
אטלט-ניסאן

121

113

12

לינדה
45
47
16
הייסטר
27
1
יונגנהיינריך
3
30
4
YALE
19
49
BT
-
5
15
E.P
8
5
12
דייהו Doosan
14
1
Heli
12
12
 maxi-lift
3
1
CHERY DETANK
52
 2
ריימונד
גלובל-פאואר 
 -
-
MAXIMAL
9
1
-
קטרפילר
-
-
מניטו 28 - -
Clark 16 2 -
Feeler 27 - -
יונדאי - - -
ליגונג - - -
Crown 11 15
ליפטר 16
 ZOWELL -
נינגבו liftstar - 42
באולי 1
נובליפט 6
תאי ליפט 22 1  -
אוזה 3 -
zhejiang GoodSense  7
סך הכול  577 412  -

הערה: לא כל המלגזות הנרשמות בארץ מופיעות בטבלה
 

מערכות ניהול מחסן באתרי נייר חדרה

 שמחה קניגסבוך- מנהל מערכות מידע נייר חדרה

 

 מתוך מצגות הכנס ה-3 לטכנולוגיות מתקדמות בשרשרת האספקה של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה, פברואר 2013

 

modiin.540

 

 

 בניהול מחסן קונוונציונאלי בעזרת מערכת ממוחשבת, המערכת מתזמנת משימות קבלת סחורה, פיזור מהקבלה, ריענון (העברה מאיתורי אחסון לאיתורי ליקוט), ליקוט, החזרת סחורה מלקוחות, החזרת סחורה לספקים, ספירות מלאי מתנהלת אופטימיזציה של ביצוע משימות.

בעזרתה ניתן להשיג עבודה יעילה של המחסן, יכולת ניהול אצוות, אמינות מלאי גבוהה, חיסכון בשטח אחסון, זמינות מידע על תפוקות של עובדים, מלגזות, עמדות עבודה ותמיכה במנגנוני פרמיות.

 

במחסן אוטומטי מתקדם נמצא שילוב טכנולוגיות ואמצעים מתקדמים כמו:איסוף קולי, שינוע משטחים אִחסון במערכות אוטומטיות מבוססות עגורנים, אִחסון גבוה, Radio shuttle, Multi shuttle מגוון של סוגי כלים (מלגזות, מלקטות) קרוסלה, מערכות מיון ועוד.

 

בקבוצת נייר חדרה 8 מחסנים שבהם הותקנו בעשורים האחרונים מערכות ניהול מחסן.

נדרשת לכך תשתית טכנולוגית ומערכת עם ביצועים חזקים, גמישות, יכולת תחזוקה נוחה, מודולריות, יכולת קישוריות טובה.

התשתית שנבחרה: לינוקס, ג'אוה, פוסטגרס, מבנה התוכנה הוא בעל ליבה מרכזית הכוללת את המרכיבים הבסיסים של WMS עם יכולת התחברות טובה לתוספים ייעודיים.

להלן סקירה על 3 מחסני החברה והישגיהם בעקבות התקנת המערכת:

 

מחסן ניירות כתיבה והדפסה מודיעין
240 נפח אחסון: 16,000 משטחים

1,300 שורות ליקוט ביום

12 מלגזות הגש ומשקל נגדי

טכנולוגיית רדיו שאטל

התייעלות בעקבות הטמעת מערכת WMS

הגדלת נפח פעילות ב-20%

הקטנת כח אדם ב-15%

תלונות לקוח ל- 1000 שורות משלוח: מ-3 ל-0.7

עמידה בזמן אספקה: מ-89% ל-96%

עלייה לאוויר : 10/11/2009

סיום ליווי : 15/01/2010

 

מחסן גרפיטי

240.2 13,000 פריטים.

5,000 שורות ליקוט ביום

11 מלגזות (הגש, מלקטת בגובה 3-4 קומות),
רדיו שאטל, Pick-By-Light 
קומישינרים ועמדות ליקוט מהירות,
הקמת וסגירת קרטונים אוטומטית, מיון אוטומטי.

התייעלות בעקבות הטמעת מערכת WMS

הגדלת נפח פעילות: 15%

הקטנת שעות עבודה: 18%

הקטנת כח אדם: 33%

סה"כ התיעלות: 109%

עלייה לאוויר: 1/05/2011

סיום ליווי: 30/08/2011

 

מחסן חוגלה אלון תבור

120malgeza נפח אחסון: 9000 משטחים

היקף פעילות: 15 הובלות ביום

כלים : 3 מלגזות משקל נגדי כפול

החלטה על יישום : 01/07/2012

עלייה לאוויר : 01/08/2012

סיום ליווי : 15/08/2012

 

במהלך השנה תשלים נייר חדרה התקנת מערכות גם במחסני חוגלה – חיפה: (אפריל 2013), כתיבה והדפסה – חדרה (יולי 2013), חוגלה – צריפין: נובמבר 2013

 

לסיכום: במחסנים "פשוטים" יש לשקול אם כדאי בכלל לעבוד עם מערכת WMS.

במחסנים גדולים, במחסנים מרובי טרנזקציות או מרובי פריטים התרומה של יישום מערכת WMS תהיה

משמעותית. מערכת גמישה עם יכולת התאמה לצרכים ייחודיים יכולה לשפר את היעילות בעשרות אחוזים.

השיפור האמור בסעיף הקודם יהיה הרבה יותר משמעותי כאשר יש הפעלה של אמצעים אוטומטיים.

 

554warehouse

מחסן גרפיטי

Machine logistinet banner

 

2016

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

הטמעת מערכת ERP בענף המזון - מניסיונה של פריניר

עמיחי קידר חברת אינטנטיה   הפרויקט כלל את כל המודולים בנושאי התכנון והייצור, השיווק והמכירות, ה

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

מלגזות

סימולטורים לאימון מפעילי מלגזות

סימולטור "מציאות מדומה" לאימון מפעילי מלגזות דיזל כזה, של חברת FL SIMULATORS יוצג בתערוכת CeMAT הקרובה

המוצרים המצטיינים של CeMAT

מתקרבת ההכרזה על מוצרי שינוע מצטיינים בתכנונם של IFOY בתערוכת CeMAT  הקרובה במאי, והמובילים השנה הם,

מי צריך מלגזנים?

  לאחרונה הציגה סטיל בתערוכת לוגי-מט בשטוטגארט מאסף הזמנות אוטונומי וגם לינדה השיקה בשנה החולפת

בשרשרת האספקה

בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:   1. יות

הצצה ללימודי לוגיסטיקה בישראל

יורם בוטניק   מספר המוסדות בהם ניתן כיום ללמוד לוגיסטיקה, לענפיה השונים, בישראל מי ימנה? באקדמיה

הולנד – מעצמת לוגיסטיקה

      רשמי סיור מנהלים במעצמת הלוגיסטיקה   ארגון וכתיבה: ראובן קינן ויצחק דנה     "

מרכזים לוגיסטיים

סימולטורים לאימון מפעילי מלגזות

סימולטור "מציאות מדומה" לאימון מפעילי מלגזות דיזל כזה, של חברת FL SIMULATORS יוצג בתערוכת CeMAT הקרובה

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

מלאי ורכש

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

סיפורי פרוייקטים

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות   

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה