Get Adobe Flash player

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

כתבות מערכת

לשם מה ה'כאילו'?

    יורם בוטניק: ברשימת הכשלים הרטוריים ידוע גם כשל האפקט המשולב,שבו דבר אחד נחשב כסיבה לאחר, כאשר למעשה שניהם נובעים מסיבה שלישית שברקע. דוגמה?"העלייה בצריכת ק

זה מה שיישאר מהמלגזה?

 חוקר גרמני מאונ' שטוטגארט מאמין שהמלגזה המוכרת לנו מיותרת ואפשר להסתפק בשינימזלג שלה, שימלאו את תפקידה העיקרי: לשאת דברים.   שיני המזלג המהפכני יפעלו אוטונ

ניהול שרשרת האספקה: המובילות של 2013

  השוק של תוכנות ניהול שרשרת האספקה (SCM) על נגזרותיו, כולל אפליקציות רכש ושירותים נלווים, צמח להיקף שלקרוב ל-9 מיליארד דולרים בשנה החולפת, על כך מדווחת חברת המחקר גא

ועיקרן תחילה...

תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


יותר מלגזות באירופה

הביקוש לציוד שינוע באירופה ברבעון הראשון של השנה גדל ב-10% מדווחת חברת יונגהיינריך. ביבשת שווקו בתקופה זו 272,000 מלגזות.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


יותר מלגזות באירופה

הביקוש לציוד שינוע באירופה ברבעון הראשון של השנה גדל ב-10% מדווחת חברת יונגהיינריך. ביבשת שווקו בתקופה זו 272,000 מלגזות.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


יותר מלגזות באירופה

הביקוש לציוד שינוע באירופה ברבעון הראשון של השנה גדל ב-10% מדווחת חברת יונגהיינריך. ביבשת שווקו בתקופה זו 272,000 מלגזות.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


יותר מלגזות באירופה

הביקוש לציוד שינוע באירופה ברבעון הראשון של השנה גדל ב-10% מדווחת חברת יונגהיינריך. ביבשת שווקו בתקופה זו 272,000 מלגזות.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


יותר מלגזות באירופה

הביקוש לציוד שינוע באירופה ברבעון הראשון של השנה גדל ב-10% מדווחת חברת יונגהיינריך. ביבשת שווקו בתקופה זו 272,000 מלגזות.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


יותר מלגזות באירופה

הביקוש לציוד שינוע באירופה ברבעון הראשון של השנה גדל ב-10% מדווחת חברת יונגהיינריך. ביבשת שווקו בתקופה זו 272,000 מלגזות.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


יותר מלגזות באירופה

הביקוש לציוד שינוע באירופה ברבעון הראשון של השנה גדל ב-10% מדווחת חברת יונגהיינריך. ביבשת שווקו בתקופה זו 272,000 מלגזות.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


תמחור משלוחי חבילות לפי נפח תופס תאוצה

פדקס כבר הודיעה שמתחילת 2015 היא תתמחר משלוח חבילות (של פחות מ-3 רגל מעוקב) לפי נפחן ולא על פי משקלן. עקב כך יתייקרו בשיעור ניכר מטענים קלי משקל אך בעלי נפח גדול, התופסים מקום ניכר ברכבי החברה. בצעדים דומים נוקטות גם UPS, YRC ואחרות.


מנוע חשמלי-הידראולי למלגזות

מערכות הידראוליות יעילות פי שלוש להפקת אנרגיה רגנרטיבית בעת עצירת רכבים וניצולה במהירויות נמוכות.
תאגיד NACCO בשותפות אמריקנית הצליחו לנצל יתרון זה ופיתחו מנוע היברידי חדש, חסכוני מאד לרכבים שמהלך עבודתם הרגיל כרוך בעצירות רבות והפעלה מחדש. המנוע נקרא TwinTorq (מומנט כפול) ומגיע לחיסכון של 40% בצריכת האנרגיה של הכלי. יש בו שילוב של 2 טכנולוגיות מוכחות – מנועי חשמל ומנועים הידראוליים – ביחידה אחת, המפיקה אנרגיה מתחדשת בעת עצירה ואז מנצלת כוח הידראולי להאצה במהירויות נמוכות, שבהן מנוע החשמל פחות יעיל. המעבר בין המומנטים מתבצע אוטומטית כאשר האנרגיה ההידראולית פוחתת.


למה 1.4 מיליארד סינים נזקקים לרובוטים?

179,000 רובוטים תעשייתיים נמכרו בשנת 2013, גידול של 12% משנה קודם (חלקם הגדול באסיה ובאוסטרליה). הצימוק – 37,000 רובוטים נמכרו בסין, כמעט פי שלוש משנה קודם, כיום כל רובוט חמישי מותקן כיום בסין.
יפן (בה פועלים 300,000 רובוטים תעשייתיים), ארה"ב, דרום-קוריאה וגרמניה מייצגות כיום 50% מהשוק הגלובלי. המשתמשים העיקריים הן תעשיות הרכב והמתכות ואחריהן תעשיות המזון, הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה.


מכרז למרלו"גים ליד נמלי חיפה ואשדוד

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרזים לשיווק של שלושה מתחמי אחסנה ולוגיסטיקה ושטחי אחסנה פתוחה בסמוך לנמלי חיפה ואשדוד. בחיפה מוצע במכרז מתחם בצת (לשעבר בסיס בצת), המשתרע על שטח של כ-85 דונם וכולל כ-20 אלף מבנים ומחסנים. המתחם ממוקם אסטרטגית סמוך לשער נמל חיפה ולמתחם משקף המכס. הקצאת השטח הינה לתקופה של כ-25 שנה ודמי ההרשאה השנתיים המינימאליים הנדרשים במכרז הם 43 שקל למ"ר.
באשדוד מוצעים מתחמים: הראשון הוא שטח מפותח במתחם מגודר לאחסנה פתוחה בתחום מסוף הפחם. גודל השטח הוא כ-20.2 דונם והוא ממוקם ליד שער נמל אשדוד, פארק נמלי ישראל ומתחם משקף המכס. המתחם השני באשדוד ממוקם בעורף הדרומי של הנמל וכולל מחסן ושטחי אחסנה פתוחה. גודל השטח כ-38.6 דונם, הכוללים שטח בנוי בהיקף של 10,424 מ"ר. המתחם מפותח ומגודר ומשלב שטחי אחסנה פתוחה ושטח בנוי.


לזהות את המוצרים הרווחיים

מרכול אמריקני טיפוסי מחזיק כיום על מדפיו בין 30 ל-50 אלף מוצרים – בהשוואה ל-15 אלף בשנת 1991 - אך כרבע מהם מוכרים פחות מיחידת מוצר פעם בחודש. התוצאה הברורה: יש יותר מוצרים אבל רובם פחות רווחיים, וחברות מתקשות לזהות את אלו הרווחיים באמת. או במלים אחרות, לאזן בין היצע גדול לרווחיות. לשם כך אין להסתפק ברשימת העלויות הישירות שלו אלא גם את העלויות העקיפות כמו פיתוח, רכש ומכירה. יש לסלק מוצרים בעלי רווחיות נמוכה למרות שהזיהוי שלהם לא פשוט כי נכללים כאן גם שיקולים נוספים, אבל דווח על יצרן מזון גדול באירופה חתך את מגוון מוצריו ב-34% ורווחיו גדלו בהתאם.

אתר Accenture


יותר מלגזות באירופה

הביקוש לציוד שינוע באירופה ברבעון הראשון של השנה גדל ב-10% מדווחת חברת יונגהיינריך. ביבשת שווקו בתקופה זו 272,000 מלגזות.


איך להימנע מהשקעות סרק באוטומציה של מרלו"גים

מומחה בתחום ממליץ:
1. אוטומציה לא תפתור בעיה מערכתית, אם יש תהליך גרוע – היא רק תאיץ אותו.
2. אופרציה הנוגעת רק למספר קטן של פריטים ולקוחות איננה כדאית (כלכלית) בדרך כלל.
3. אם כבר, הטמע בהדרגה – בחינת שיפור בכל שלב תקל על השקעה בשלב הבא.
4. התמקד באוטומציה של תהליכים הרגישים לטעויות ולמגבלות אנוש.
5. אל תכפה אוטומציה בשלה באזורים שאינם בשלים לקבלתה ותפעולה השוטף..


26 מיליארד

בעוד 6 שנים, בשנת 2020 מספר ההתקנים הפיסיים המקושרים לרשת האינטרנט (מה שקרוי 'אינטרנט של דברים') – יגיעו להיקף של 26 מיליארד יחידות, כך לפחות על פי חברת המחקר גארטנר.
בדרך הם גם ישפיעו עמוקות על ניהול ותפעול שרשרות האספקה, בעיקר בכיוון של יותר סגמנטציה. בקרוב נראה למשל בדים ובגדים בהם משולבים חיישנים למעקב שוטף אחר מצבו הבריאותי של הלובש אותם (ואף שידורם לקבלת המלצות).


רישום מלגזות מיובאות לישראל

 תחילת יולי 2014

 
הנתונים נמסרים ע"י נחום וולניץ, אגף צמ"ה, משרד התחבורה
  
היצרן

דיזל

חשמל

ידני
מפעיל הולך
טויוטה
142
43
2
ניסאן
30
-
1
סטיל
 33
145
37
אטלט
62
127
14
לינדה
71
106
16
הייסטר
42
9
 
יונגנהיינריך
9
70
11
YALE
16
 9
 
BT
-
25
30
E.P.
19
24
14
דייהו Doosan
28
 
 
תאי-ליפט
5
 
 
Heli
 7
5
-
 maxi-lift
10
8
 
ריימונד
 
COMATSU
   
-
MAXIMAL
46
2
-
קלמאר
1
-
 
קטרפילר
2
 
-
LIFTER     16
מניטו 26   -
Clark 13 7  
Feeler 16    
 סווטראק  2    
יונדאי 14   -
ליגונג 6    7
Crown   18  
ליפטר     16 
 ZOWELL     15
סך הכול  615  608  181

 

הערה: לא כל המלגזות הנרשמות בארץ מופיעות בטבלה

נרשם גם יבוא של 45 דיזל ו-95 חשמליות משומשות

 

מערכות ניהול מחסן באתרי נייר חדרה

 שמחה קניגסבוך- מנהל מערכות מידע נייר חדרה

 

 מתוך מצגות הכנס ה-3 לטכנולוגיות מתקדמות בשרשרת האספקה של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה, פברואר 2013

 

modiin.540

 

 

 בניהול מחסן קונוונציונאלי בעזרת מערכת ממוחשבת, המערכת מתזמנת משימות קבלת סחורה, פיזור מהקבלה, ריענון (העברה מאיתורי אחסון לאיתורי ליקוט), ליקוט, החזרת סחורה מלקוחות, החזרת סחורה לספקים, ספירות מלאי מתנהלת אופטימיזציה של ביצוע משימות.

בעזרתה ניתן להשיג עבודה יעילה של המחסן, יכולת ניהול אצוות, אמינות מלאי גבוהה, חיסכון בשטח אחסון, זמינות מידע על תפוקות של עובדים, מלגזות, עמדות עבודה ותמיכה במנגנוני פרמיות.

 

במחסן אוטומטי מתקדם נמצא שילוב טכנולוגיות ואמצעים מתקדמים כמו:איסוף קולי, שינוע משטחים אִחסון במערכות אוטומטיות מבוססות עגורנים, אִחסון גבוה, Radio shuttle, Multi shuttle מגוון של סוגי כלים (מלגזות, מלקטות) קרוסלה, מערכות מיון ועוד.

 

בקבוצת נייר חדרה 8 מחסנים שבהם הותקנו בעשורים האחרונים מערכות ניהול מחסן.

נדרשת לכך תשתית טכנולוגית ומערכת עם ביצועים חזקים, גמישות, יכולת תחזוקה נוחה, מודולריות, יכולת קישוריות טובה.

התשתית שנבחרה: לינוקס, ג'אוה, פוסטגרס, מבנה התוכנה הוא בעל ליבה מרכזית הכוללת את המרכיבים הבסיסים של WMS עם יכולת התחברות טובה לתוספים ייעודיים.

להלן סקירה על 3 מחסני החברה והישגיהם בעקבות התקנת המערכת:

 

מחסן ניירות כתיבה והדפסה מודיעין
240 נפח אחסון: 16,000 משטחים

1,300 שורות ליקוט ביום

12 מלגזות הגש ומשקל נגדי

טכנולוגיית רדיו שאטל

התייעלות בעקבות הטמעת מערכת WMS

הגדלת נפח פעילות ב-20%

הקטנת כח אדם ב-15%

תלונות לקוח ל- 1000 שורות משלוח: מ-3 ל-0.7

עמידה בזמן אספקה: מ-89% ל-96%

עלייה לאוויר : 10/11/2009

סיום ליווי : 15/01/2010

 

מחסן גרפיטי

240.2 13,000 פריטים.

5,000 שורות ליקוט ביום

11 מלגזות (הגש, מלקטת בגובה 3-4 קומות),
רדיו שאטל, Pick-By-Light 
קומישינרים ועמדות ליקוט מהירות,
הקמת וסגירת קרטונים אוטומטית, מיון אוטומטי.

התייעלות בעקבות הטמעת מערכת WMS

הגדלת נפח פעילות: 15%

הקטנת שעות עבודה: 18%

הקטנת כח אדם: 33%

סה"כ התיעלות: 109%

עלייה לאוויר: 1/05/2011

סיום ליווי: 30/08/2011

 

מחסן חוגלה אלון תבור

120malgeza נפח אחסון: 9000 משטחים

היקף פעילות: 15 הובלות ביום

כלים : 3 מלגזות משקל נגדי כפול

החלטה על יישום : 01/07/2012

עלייה לאוויר : 01/08/2012

סיום ליווי : 15/08/2012

 

במהלך השנה תשלים נייר חדרה התקנת מערכות גם במחסני חוגלה – חיפה: (אפריל 2013), כתיבה והדפסה – חדרה (יולי 2013), חוגלה – צריפין: נובמבר 2013

 

לסיכום: במחסנים "פשוטים" יש לשקול אם כדאי בכלל לעבוד עם מערכת WMS.

במחסנים גדולים, במחסנים מרובי טרנזקציות או מרובי פריטים התרומה של יישום מערכת WMS תהיה

משמעותית. מערכת גמישה עם יכולת התאמה לצרכים ייחודיים יכולה לשפר את היעילות בעשרות אחוזים.

השיפור האמור בסעיף הקודם יהיה הרבה יותר משמעותי כאשר יש הפעלה של אמצעים אוטומטיים.

 

554warehouse

מחסן גרפיטי

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

באנרים בריבוע

2014   machine logistinet banner
 danziv   globus 

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

Alternative flash content

Requirements

ront

שליטה ובקרה ברשת

ניהול בעזרת מדדים

שגיא שויפלדיועץ בכיר, אביב ניהול  דגשים ביישום מדדים מחויבות מנכ"ל והנהלה ליצירת משמעת ארגונ

תקשורת אלחוטית ברשת האספקה

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

ענן על ראשינו, הרוח איתן

 סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול שרשרות א

מלגזות

דירוג יצרני מלגזות בעולם

המגזין הגרמני dhf Intralogistik מביא את דירוג היצרנים בשנים 2012-2013   טויוטה KION (לינדה, סטיל, OM, באולי, פנו

אפשרויות חדשות בליסינג תפעולי

כנראה שכיום (בארה"ב לפחות) קרוב ל-65% הם חוזי ליסינג והשאר רכישה לבעלות – התהליך התחזק בזמן המיתון הכ

שימוש גובר בדלק מימני ברכב ובמלגזות

 בימים אלה השיקה יונדאי את דגם רכב המבוסס על הנעה באמצעות תאי דלק, כשמנוע זה מוזן במימן לצורך הפק

בשרשרת האספקה

שיתוף רשתות אספקה לתועלת הדדית

 קימברלי-קלארק (20.8 מיליארד דולר מכירות ב-175 מדינות, 32 מרכזי הפצה מופעלי קבלן) החלה בניסוי שיתוף רש

תחזיות מוטורולה סוליושנס על מרלו"גים ומרכזי הפצה

דו"ח חדש של חוקרי חברת מוטורולה סוליושנס (Motorola Solutions) חוזה את הדגשים בהתפתחות הענף בחמש השנים הבאות

אותות אזהרה לשרשרת האספקה

   1. יש לך מטרות או משימות אבל לא אסטרטגיה ברורה: אתה רוצה לשפר מדדי ביצוע מסוימים אבל חסרה לך א

מרכזים לוגיסטיים

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

דירוג יצרני מלגזות בעולם

המגזין הגרמני dhf Intralogistik מביא את דירוג היצרנים בשנים 2012-2013   טויוטה KION (לינדה, סטיל, OM, באולי, פנו

לשם מה ה'כאילו'?

    יורם בוטניק: ברשימת הכשלים הרטוריים ידוע גם כשל האפקט המשולב,שבו דבר אחד נחשב כסיבה לאחר,

מלאי ורכש

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

איחוד כוחות לוגיסטי באלביט

    על פי סקירת בועז קליין, מנהל תחום יבוא-יצוא בקבוצת אלביט     הפסגה הבינ"ל לניהול שר

על תכנון המרכז הלוגיסטי של חוגלה-קימברלי

על תכנון המרכז הלוגיסטי של חוגלה-קימברלי ירון לוקר וגילי גבירצמן יורם רוזנשטוק ושות' מהנדסים יועצ